Akuten

Som jag skrev tidigare så har Alvin feber. Efter det att han vaknade efter sin 4:e! sovstund idag så tyckte både jag och Kristian att han inte såg så kry ut alls, han var alldeles slapp i kroppen och slö. Så vi bestämde oss  fort som rackarn att åka till akuten, sagt och gjort. Eftersom att han har ett hjärtfel så blir vi som extra oroliga. Och på barnhjärtmottagningen så har dom sagt åt oss att åka in om det var så att han skulle bli slö och inte vara sig själv.

Han hade 38.9 i feber där inne. Sedan började han kräkas, och det var inte lite! Lilleman, usch, han var het som en kamin och såg inte ut att må nå bra alls. DOm kollade honom och allt verkade ändå vara bra. Barnläkaren tyckte att det var bra att vi kommit in med honom och att det är bättre att kolla upp det än att inte göra det. Så vi är glada att vi åkte in även om vi kände oss som nojiga föräldrar då han itne verkade så sjuk efter ett tag. Men jag åker hellre in en gång för mycket än inte alls.

Så vi spenderade två timmar på akuten. Så idag var dom snabba :P

Lilleman har vaknat ett antal gånger nu och han är fortfaranade varm. Men jag hoppas det ger med sig snart.

Och är man sjuk så får man ligga mellan mamma och pappa i sängen, mysigt värre! Men det får inte bli en vana, det blir så rackarns trångt i sängen.

Nä nu blir det sängen för mig. Ska iväg på Media Markt imorgon på öppningsdagen. Och dom öppnar 8. Sen är dagen fullspäckad, men det skriver jag om imorgon.

Gnatt!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0