Helgens bravader.

Fredag.
Vi spenderade mycket tid ute Både jag och Kristian hade grymt mycket att göra så vi bestämde oss för att prova att lägga Alvin på balkongen i vagnen och han sov, 2 timmar! Kors i taket! Efter det ¨tog vi bussen in till stan för att uträtta några ärenden.  På eftermiddagen/kvällen kom Kristians bror, tjej och hennes dotter hit. Mycket trevligt. Vi såg på film och myste.

Lördag.
På lördag gick vi upp med Alvin och gjorde oss iordning och åkte in till stan.  Vi kom in till stan kring 11 och kom hem från stan 17! Så det blev en heldag på stan. Jag shoppade mig en vårjacka, välbehövligt nu då det har varit så himla varmt några dagar. Jag är jättenöjd med den i alla fall! Vi åt lunch på Eastern Palace med Adrian( Kristians bror), Madde och Malvina. Vi kom som sagt hem runt 17 och då gav vi Alvin gröt och sedan var han så trött efter dagens äventyr (även om han nu sov ganska mycket i stan) så både jag och han somnade en stund. Och medan vi sov hade pappa Kristian gjort hemmagjord pizza, så han kom och väckte mig och Alvin fick sova vidare. Jag trodde att hans nattsömn nu var förstörd med tanke på att han sov en stund så nära inpå läggdags men icke. Han ville inte upp förrän 08:56 i morse! Så det blev sovmorgon! Kvällen spenderade jag framför tv:n medan Kristian var ute och åkte inlines.

Söndag.
Idag vaknade Alvin som sagt 08:56 men vi låg och msyte i sängen till 09:20. Sen ville lilleman inte mysa längre. Så vi klev upp och käkade frukost. Vid halv elva fick Alvin lunch, majs och potatis + amning, mumma! Efter det fick vi en briljant idé att promenera in till stan då Alvin ändå skulle sova. Det var väldigt skönt och tog ungefär en timma. Men varmt som rackarns var det! Och man vill ju inte klä av sig för mycket nu heller så man blir sjuk.

 Då vi kom in till stan mötte vi upp Adde, Madde och Malvina för en fika(dom hade spenderat natten hos Maddes syster med familj). Efter det så tog vi adjö av dom och dom påbörjade sin resa hemåt. Vi började vår promenad hemåt vi också. Vi hade tänkt ta bussen, men vadå? Lite friskluft har ingen dött av. Då vi kom hem gick vi till lekparken här utanför och Alvin fick gunga för första gången. Jag tror nästan aldrig jag har hört honom skratta så mycket som då! Han tyckte det var jättekul! Vi gick upp till lägenheten och Alvin somnade i vagnen. Så jag satte mig på en stol utanför lägenheten med en bok i solen medan Kristian dammsugade och moppade golven. Min duktiga karl! Alvin vaknade vid halv fem och då kom även Pappa/Moffa och Morbror Noel och hälsade på en sväng. Alvin fick även sin gröt där vid fem. Och nu har vi tagit bort det amningstillfället helt, så vi får se hur det funkar.

Kristian gjorde middag medan jag myste med Alvin. Och sedan badade jag honom och han somnade för en kvart sedan ungefär. Han var jättetrött. Min älskling har lovat mig att ta Alvin imorgon bitti så jag får sova. Han är ju bara för underbar! Nu när jag tänker efter så har han gjort en himla massa idag, Tack älskling!

Nu är Kristian ute och åker inlines och jag ska plocka undan lite innan jag sätter mig och myser framför tv:n.




Vårt nya liv! Jag och Kristian har nu bestämt oss för att rata allt onyttigt, bilen och tråkiga människor. Vi ska köpa en cykelvagn och börja cykla överallt istället. Det är inte så himla jobbigt och den som säger annat är bara lat. Bilen kommer vi enbart använda vid långresor, vid akuta situationer och då vi veckohandlar. På så sätt sparar vi både bensin och får motion. Allt onyttigt är bara att glömma.! Vi mår så fruktansvärt mycket bättre både i kropp och själ utan sån skit. Jag säger inte att vi ALDRIG kommer äta det; vi kommer inte handla det själva i alla fall. Sen alla dessa människor som inte orkar, inte har lust eller inte vill hitta på saker. Lev livet medan ni kan!

Njut av livet fullt ut, det känns såå mycket bättre då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0