Sommardäck, mössor och för lite tid.

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Men lusten har inte funnits där.

Alvins tand nummer 2 har nu kikat fram. Han är så söt med två små tänder där nere! :P Sedan har han även fått börja äta "lunch" vid halv elva på förmiddagarna. Så idag fick han majs och potatispuré, smaskens tyckte han! Så det var skönt. Men bröstet var ändå godast :D Jag förstår inte hur jag ska kunna sluta amma så småningom, det är ju såå mysigt! Och så vet jag att han får i sig allt han behöver. Ja det är mitt problem som jag måste fundera över.

Vi har även prövat ge honom en annan gröt istället för den "milda havregröten" som vi gett honom innan. Vi slutade ju ge honom den innan påsk för vi trodde att han kanske var överkänslig mot den och sedan började vi igen efter påsk, så vi gjorde uppehåll på en vecka ungefär. Men sedan vi började igen har han vägrat öppna munnen så vi har nu försökt en veckas tid men nu tänkte vi att vi köper en annan gröt. Så vi köpte "banangröt" istället och oj, va han åt! Så nu kör vi på det och hoppas aptiten håller i sig.

Och nu sitter lilleman alldeles alldeles själv! Han har ju kunnat sitta ett bra tag men inte utan att ramla, men nu kan han det. han är så duktig! Vår lille prins! Och krypningen är som sagt inte långt bort heller. Nu är det bara tekniken med armarna som krånglar :P Sedan står det väl inte på förrän han börjar gå heller. Jag började gå då jag var 10 månader, jag hoppas dock inte att han är så tidig, för det är i augusti, och det är INTE länge kvar. Alltså tiden tiden, kan den sakta ner några hastigeheter tack.

Annars idag så har det bytts till sommardäck på bilen, inhandlats en ny mössa med knytning under halsen till lilleman, då en vanlig mössa bara glider ner över ögonen. Så nu sitter den på plats! Jag har även hunnit varit iväg en sväng till min vän Felicia. Så jag kom hem nyss. Pojkarna sover och har sovit sen halv åtta ikväll, båda två! Så imorgon blir det sovmorgon för min del, för min älskade älskade man tar Alvin så jag får sova.

Imorgon är dagen helt öppen för förslag. Är det fint väder blir det en utedag.

Nu ska jag sova.

Gnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0