Sovmorgon, promenader och minnen.

Igår gick Kristian och la sig med Alvin vid halv åtta och jag åkte till Felicia. Så imorse fick jag sovmorgon, till halv elva. Då jag gick upp sitter krsitian och ger Alvin lunch, det var lika gott som igår. Efter det så ammade jag honom. Bröstet är ju ändå bäst ;) Efter det tog vi oss en promenad till ICA och köpte potatis. Men det är tänkt att Alvin då ska sova i ca en och en halv timma men han vaknade efter en halvtimma. Men efter det att jag ammade honom vid två så gick kristian och la honom och han somnade direkt. Ibland går det inte riktigt att hålla rutinerna till punkt och pricka, men vad gör en dag hit eller dit?

Sedan började Alvin röra på sig där vid kvart i tre så jag gick in till honom och fick han att somna om igen. Naturligtvis så somnade jag också. Så vi sov till 16 ungefär. Då kom Kristian in och hämtade Alvin och jag sov en stund till. Skönt var det!

Efter det så msyte vi mest och sedan lagade vi mat, torsk i ugn med äggsås och potatis. Gott var det! Och Alvin fick sin gröt, det var lika gott idag det med. Efter att vi plockat undan och diskat så tog vi oss en promenad till i det fina vädret. Alvin somnade, men det var lite tanken också, annars skulle han aldrig orkat vara uppe och äta sista måltiden inför natten och jag vill inte kliva upp mitt i natten och ge honom mat. Så han somnade för kanske 10 minuter sedan. Så så mycket senare än vanligt blev det inte.

Nu ska Kristian och jag sätta oss och titta på TV och mysa. Eller ja, först ska vi raka bort hans hår och duscha.

Sedan blir det sängen.


Lilleman, så liten och skör. Det kan man inte tro om dig idag.

Idag är du så stor och så stark. Du är världens bästa Alvin. Allt du har varit med om! Jag kan knappt fatta det. Men mamma och pappa älskar dig så högt. Vi kommer alltid att finnas vid dina sida. Vad som än händer.



Kommentarer
Postat av: Jac

Äntligen skriver du igen!:)

2009-04-21 @ 23:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0