27 April.

Jag fick mig sovmorgon idag igen! Nu börjar jag bli lite bortskämd tror jag :P Kristian sov då med Alvin och jag sov i gästrummet så jag fick sova ordentligt (jag vaknar ju som av varje ljud Alvin ger ifrån sig). Jag klev upp strax innan 10. Dock fick jag veta att Kristian och Alvin ändå hade sovit till kvart i nio, så Kristian fick sig en liten sovmorgon han med.

Vid halv elva cyklade Kristian in till stan för han hade möte med sin personliga coach. Jag och Alvin tog oss en promenad i regnet. Tråkigt värre! Men efter sådär en halvtimma vaknade lilleman och ville inte somna om. Jag gick vidare och försökte och försökte men efter att ha varit ute en timma och en kvart gav jag upp. Han ville helt enkelt inte sova. Men då började jag fundera. Han kanske inte behöver så himla mycket sömn på dagarna då han ändå sover mellan 12-13 timmar varje natt? För han är ju som inte grinig eller så. Imorgon om han vaknar som han gjorde idag får vi nog ta promenaden lite senare. Så han är lite tröttare så han kanske sover längre. Det är verkligen en balansgång det där, med rutiner. Jag försöker dock hålla dom så mycket jag kan men varje dag är verkligen inte den andra lik. Men mattiderna är vi noga med. Så han vet då det är matdags. Sovtiderna är som sagt lite olika från dag till dag men ändå rätt så lika. Idag har han sovit sammanlagt 1 ½ timma på hela dagen. Och det är så kul att han är vaken med oss! Han är så himla duktig vårt lilla gryn.

Och idag har vi tränar krypträning. Han ställde sig på alla fyra igen, och den här gången stod han liksom och gungade fram och tillbaka en stund innan han gav upp, så snart så!  Vårt älskade barn!

Kristian åkte iväg vid 17 för att hjälpa min far att elda upp nå ris ute vid deras stugstomt. Men ännu är han inte hemma så vi får se när han kommer hem. Började sakna honom lite nu fakiskt.

Slänger in några bilder också.


Love is in the air. (Och en liten Alvin som gömmer sig där bakom :P )


Älskade barn!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0