Alvin <3

Jag måste bara få skriva hur fruktansvärt imponerad jag är av min son. Han förvånar mig varje dag.

Han kan dricka själv ur sin mugg. Han är så söt då han håller i den och verkligen kan själv. Han äter macka själv och annan plockmat. Vi får inte längre mata honom då det kommer till smörgås. Han ska ta den själv och äta. Stoppar man in en bit i munnen på honom så spottar han ut och stoppar sedan själv in den biten. Han är bra rolig! Han går längs med saker mycket stadigare nu. Han känner igen mig och kallar mig mamma. Jag ringde hem en dag från jobbet och K tryckte på högtalartelefonen så Alvin fick lyssna. Så jag började prata med honom och helt plötsligt så säger han: Mamma! Så han hör att det är jag. Och det är så mysigt att man får bekräftelse på det viset. Han använder sig av nya uttryck varje dag. Han har verkligen utvecklat en egen personlighet och det är så häftigt! Att den där lilla varelsen för 10 månader sedan redan skulle kunna så mycket är svårt att förstå.

Han förstår så mycket. Han förstod på en gång hur man skulle leka tagen. Han jagar oss då vi kryper på golvet och tycker det är skitkul! Han älskar kurragömma. Och det är nu han börjar visa vad han tycker om och inte. Han gillar inte att sitta och pyssla och greja sådär med sina leksaker. Han vill röra på sig och det är aldrig en stillasittande stund för honom om dagarna.

Måste bara säga att jag är stolt, så stolt över att vara hans mamma. Jag älskar dig mitt hjärta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0