Nu var det länge sedan...

..men tiden och orken har verkligen inte funnits.

Alvin ligger just nu och sover på balkongen så jag passar på att skriva så mycket jag hinner innan han vill vakna igen.

Sommaren har varit underbar. Resan vi gjorde var helt klart värt det. Alvin anpassade sig väldigt bra han också. Trodde det skulle vara jobbigt för honom att inte sova hemma men det gick hur bra som helst. Vår duktiga lilla pojke!

Då vi kom hem jobbade K en vecka, han blev inringd och inte tackar vi nej till extrapengar. Sedan jobbade både jag och han den här veckan som varit. Vi kände att det är sista chansen för honom att få jobba, och han tjänar ju så fruktansvärt bra så vi ordnade det ändå. Kristians mamma kom hit och tog hand om Alvin på dagarna. Det har gått hur bra som helst. Han har inte ens varit ledsen då vi åkt på morgnarna. Det har varit jätteskönt. Han är så duktig! Och Britt-Helen(ks mamma) säger hela tiden att han måste vara det nöjdaste barn man kan hitta. Han gråter aldrig nästan. Men det är klart, har man strikta rutiner så hinner han aldrig bli missnöjd för hans behov tillfredsställs hela tiden. Jag kan verka som en pain in the ass för vissa pga att jag hela tiden är så hård med Alvins sov och mattider men det är helt klart värt det då jag under dagarna har en pojke som aldrig är missnöjd. Det är så skönt också att han har sina sovtider på dagarna och att man vet då han ska sova.

Han brukar vilja kliva upp kring sex, halv sju på morgnarna(gör mig ABSOLUT ingenting). och går i säng vid 19 på kvällarna. Sedan sover han sammanlagt 2,5 -3 timmar på dagen. Och all annan tid har vi bara till MYS! Han somnar nu själv i sin säng på kvällarna också. Vi läser en bok, pussas och kramas, lägger honom i sin säng och sedan går vi ut. Några minuter senare så sover han. Han är verkligen bäst!

Nu ska jag sluta skryta om vår lilleman men jag är så stolt över honom!

Nu är det lördag och idag blir det en mysdag. Kristian är sjuk så vi ska bara ta det lugnt. Och jag ska njuta av Alvin den här helgen innan nästa jobbarvecka. Det känns jobbigt men samtidigt skönt att ha börjat jobba. Men samtidigt tycker jag det är viktigt att Kristian får vara hemma med lilleman han också.


Mina älsklingspojkar!


Mys!


Alvins nya stol? ;)




Kommentarer
Postat av: emelie & nellie

Användarnamn : emlix och lösen : ems

2009-08-26 @ 19:22:16
URL: http://emlix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0