5 Juli.

Idag klev vi alla upp från sängen runt kvart över åtta. Då hade vi legat och myst en bra stund. Direkt vi klev upp tog jag mig en powerwalk på cirka 40 minuter. Jobbigt var det, men det är väl det dom första dagarna innan man kommer igång ordentligt.

Då jag kom hem så tog jag bilen och åkte till Statoil för att tvätta den. Jag ansåg att det inte var någon mening att duscha emellan då jag ändå skulle bli svettig av att handtvätta bilen. K tog Alvin i vagnen och gick till Statoil så Alvin fick sova. Då dom kom fram var jag redan färdig. Och då vaknade även Lilleman. Så då tog vi bilen hem igen och åt lunch. Efter lunch tog jag mig en dusch, det var skönt. Efter det tog vi oss en promenad till Media Markt och kikade lite. Vi var hemma kring halv två, då fick Alvin mellanmål och sedan var det godnatt för honom en stund. Vi bäddade ner honom i vagnen och ställde honom på balkongen sedan sov han, i över två timmar! Jag hann både städa och sova en stund. K sov en stund han med.

Då Alvin vaknade vid tio över fyra, tog K honom och jag började laga mat. Spaghetti och köttfärssås, gott! Alvin fick också det. Han verkligen älskar det! :D Vi åt melon till efterrätt.

Efter middagen tog K med sig Alvin ut och gungade medan jag diskade efter middag och dammsugade en sväng. Sen gjorde jag kaffe åt K och tog med mig en filt ut. Sen satt vi på filten ute i gräset och myste. Vi gick in vid halv sju då det var dags för kvällsfika för lilleman. K åkte då iväg och uträttade några ärenden. Efter Alvin fått i sig kvällsfikat(vi har gett upp allt vad heter både gröt och välling, så det blir "riktigt" mat istället.) badade han och jag tillsammans. Det är alltid så mysigt. Han plaskade på, han älskar verkligen att bada.

Efter badstunden tog vi på oss pyjamas och borstade tänderna. Sen somnade skruttas bums i sängen vid fem över sju. Jag trodde inte det skulle vara så lätt som det har varit att lägga honom utan amning på kvällarna, men det har inte varit några problem alls sedan vi införde kvällsfika istället för välling. Han vägrar verkligen det och då anser jag att han inte ska behöva dricka det. Eftersom att han äter all annan mat så får vi vara glada för det.

Alvin vaknade inatt vid 05, som vanligt och vill snutta. Men nu ska jag sluta amma den tiden och bara ge morgon, innan vi kliver upp. Så han var rätt arg och grinig där ett tag innan han somnade om. Han är ju som vad vid att få bröstet så det är klart han protesterar innan han vant sig. Men jag ammade dock imorse innan vi klev upp, men nu tror jag att det börjar ta slut. Så imorgon bitti får vi se om det finns något eller om han får äta frukost istället. Det återstår att se.

Efter att Alvin somnat så har jag tränat lite pilates. Hade tänkt göra det varje kväll nu. Och det är så skönt att K är så stöttande vad gäller min viktnedgång och träningen. Han finns verkligen där för mig och puschar mig. Det betyder verkligen mycket.

Nu blir det en dusch (till!) och sedan ska jag sätta mig i soffan och vänta på att min älskling kommer hem. Då ska vi se en film och sedan sova.


Älskade barn.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0