6 Juli.

Idag vaknade Alvin första gången halv sex. Han somnade dock om efter att ha fått lite vatten. Vi vaknade sedan klockan 7. Då klev vi upp för att äta frukost men jag kunde helt enkelt inte sluta amma. Så vi satte oss i soffan och han fick sig en slurk. Jag hade mer kvar än vad jag trodde. Så jag kör nog på ett tag till. :D

Efter "frukosten" tog jag mig en powewalk i cirka 40 minuter, i regnet. Men det gick det också. Då jag kom hem var det dags för Alvins mellanmål. Då passade jag på att äta frukost. Efter det tog jag mig en dusch och sedan blev jag så himla trött så jag frågade K om jag fick lägga mig en stund då Alvin ändå skulle sova. Och det var självklart helt okej. Jag somnade vid halv tio och vaknade ett! Så trött var jag! Alvin hade dock sovit från halv tio till kvart över elva, så han var rätt trött han med. Då jag hade vaknat till så var det dags för Alvins mellanmål. Han somnade vid kvart över två och då passade jag och K på att mysa lite. Det var som ändå ihopplockat och så här hemma så det fanns inte så mycket att göra. Alvin vaknade kvart i fyra.

Jag började laga mat, kycklingwok med ris. Och då jag skulle ta fram mat åt Alvin så var det helt slut. Så det blev kvällsfika till middag och middag till kvällsfika för lilleman idag. Men det gick lika bra det. :)

Efter middag så tog vi oss en promenad i regnet till ICA för att köpa bland annat barnmat. Vi kom hem runt sju (lite sent...) och då fick Alvin "middag". EFter det badade han med K och sedan var det tandborstning och yamas som gällde.

Men han hade verkligen svårt att komma till ro ikväll. Han snurrar och snurrar. Vet ännu inte om han sover... Så jag vet inte riktigt vad det är. Men det ordnar sig alltid :D


Alvin har lärt sig att skaka på huvudet då vi gör det. Han är så söt! Sen älskar han att ta ner ALLA skor från skohyllan. Från början förstod jag inte riktigt att det var han så jag blev lite småirriterad på K att han alltid skulle dra ner alla skor då han skulle ta fram sina. Men jag insåg ganska snabbt att det inte kunde vara så :P

Sen har han börjat ställa sig upp mot väggarna. Det kan jag tycka är lite läskigt för han har som inget att "hålla" i. Men han brukar klara det ganska bra. Han landar på rumpan då han ramlar. Inte alla gånger men för det mesta. Han är så himla duktig!

Jag skulle kunna skryta hur mycket som helst om hur duktig son jag har men det skulle ingen vilja läsa :P
Han är bara bäst, så är det! :D


Nu är det snart dags. Dags för kontroll av Alvins hjärta. Jag går som på nålar varje dag och hoppas innerligt att allt ser bra ut. Läkarna sa att det skulle märkas på honom om allt inte stod rätt till, men förra gången det blev operation så märktes det inte på honom så varför skulle det göra det denna gången? Jag hoppas bara att han slipper allt vad gäller sjukhus ett bra tag till. Usch, det svider i mamma hjärtat.


                
LEKSAKER!                            Tänkte hjälpa mamma
                                                   laga mat.
         
Ute och åker :P                          Puttar själv :)

                        
Påväg upp...                               ..insåg att det var roligare
                                                      med skor.

           
Intar position...                             ...ÄNTLIGEN uppe!
           
Dags att börja riva.. :)                 Jag hade tänkt smita nu.


Tur att mamma tar emot
mig! :)

Kommentarer
Postat av: Farmor britthelen

HEj! Man blir alldeles sugen då man ser lilleman. Jag längtar jättemycket tills jag ska vara där. Antar att det är nu i augusti ni ska kolla lillemans pump. Hoppas verkligen att han slipper. Ni måste höra av er direkt så att vi får veta.

Kramisar till hela familjen

2009-07-08 @ 12:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0