10 Juli.

Idag ville Lilleman upp klockan tio över sju. Jag vaknade av att han sitter i sängen och smeker mig i ansiktet och "pratar". Han är så gullig! Vi myste lite i sängen innan vi klev upp, så det blev uppstigning kring halv åtta. Efter att vi klivit upp så var jag jätteseg men jag skulle ändå ut och ta min powerwalk, så fort jag kom ut började det ösregna så jag vände och gick hem igen... inte bra, jag mådde lite dåligt men det blir dubbla promenader imorgon, hörde att det skulle bli finare väder då också.

Jag gav Alvin mellanmål vid halv nio sedan lekte vi en massa, som vi alltid gör :) Eller ja, Alvin är överallt och vi hänger med :P Han har lärt sig att öppna skåpluckorna i köket nu också, inte trodde jag att han var så lång! Så nu blir det till att hitta en lösning så han inte kan öppna dom. Just nu sitter det ett skohorn i vägen på kökslådorna, så dom får han inte upp. Men han är så söt, han hittar alltid på nya äventyr hela tiden. Nya saker att upptäcka. Det är så kul att bara studera honom och se hur han utvecklas. Mammas goding!

Efter det var det dags för sovstund för lilleman. Då passade jag och K på att se ett avsnitt av Dexter. Beroendeframkallande serie det där :P Jag tog mig en dusch efter det och samtidigt vaknade Alvin. Han sov i cirka en timma och en kvart. Då fick han lunch, en stor burk Ishavsgryta + efterrätt. Han äter då allt den där lillemannen. Aptiten har det aldrig varit något fel på. Det är så skönt.

Vid halv ett kom min bror ochåt lunch med oss, det blev hemmagjord pizza. Vi hade det mysigt. Det är alltid kul att ha lillebror på besök. Efter lunchen åkte jag och Robin iväg och ombesiktiga Saaben, och den gick igenom!! Så skönt. Så nu ska vi bara lägga ut den på blocket och hoppas på att den blir såld snabbt.

Då vi kom hem så låg Alvin och sov. Så jag åkte iväg på Ica Maxi och handlade lite nödvändigheter. Jag kom hem runt 16 och då hade Lilleman nyss vaknat. Så han sov strax under två timmar. Han har blivit så duktig på att sova. Det är aldrig några problem. Bara att lägga ner honom i vagnen så somnar han. Han fick middag kring kvart i fem, det blev grönsaker med kyckling. Jag och K åt upp resterna av pizzan.

Efter middag så gick vi på äventyr, runt, runt i lägenheten. Jag skulle kunna sitta och titta på Alvin hela dagarna. Allt han gör är bara fantastiskt.

Vid halv sju blev det kvällsfika, en macka med leverpastej och lite juice. Efter det blev det bad och sedan sängen. Han är så mysig då han ska somna. Han sover med oss i sängen(han sover som bäst då:)) och det är oftast jag som lägger honom(bara för att jag tycker det är såå mysigt!). Vi ligger alltid ansikte mot ansikte och han "snuttar" alltid på mitt ansikte. Han ligger och tar och smeker(mest min näsa, så snart är den väl alldeles blå, för han nyper liksom i den :P ) mitt ansikte tills han somnar. Det är den bästa stunden på hela dagen(förutom amningen på morgonen men då är jag inte lika vaken:P).

Efter att Alvin somnat kring sju så satte jag och K oss ner i soffan och såg Dexter(självklart!). Vi har nu ikväll sett 3 avsnitt. Men nu började klockan bli så mycket så vi satte stopp för oss själva, även om det är vääldigt spännande. Så nu ska jag titta runt lite på internet och sedan mysa ner mig i sängen bredvid den bästa.

Imorgon blir det Vännäs, med Amadeus och Julia. Det är marknad och tivoli och grejer, så vi ska dit och kika. Ska bli kul för Alvin att träffa sin vän Julia också. Ska ta med kameran så jag kan ta några kort.

Godnatt på er.


Bus med pappa :P


Påväg ut med vagnen.




Jag hittade saker bakom sängen som mamma och pappa trodde dom kunde
gömma för mig. :P









Kommentarer
Postat av: karla

tacktack:D hur är det med er då?=)kramar

2009-07-10 @ 22:58:23
URL: http://karlitalatina.blogg.se/
Postat av: karla

vadbra..jo det är ju det heheh =P

2009-07-11 @ 06:14:06
URL: http://karlitalatina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0