1 Mars

Söndag.

Var några dagar sedan jag skrev här nu såg jag, det har varit lite annat att göra helt enkelt.

Helgen har varit bra men kort( som vanligt).

Fredagen bestod av städning och bakning. Vi bakade matbröd så nu har vi hela frysen full. Det tog sin lilla tid, ungefär hela dagen, men nu är det gjort. Och städningen är gjord. Det känns så skönt! På fredag kväll hade vi en vän på middag, det var mycket trevligt. Vi åt taco´s och såg på Disaster-movie, den sämsta film jag någonsin sett tror jag. Det var helt värdelös. Vår vän somnade dock i soffan efter halva filmen så vi vet ju vad han tyckte den. Men han sa att vi skulle ta det som en positiv sak, han känner sig så trygg med oss det var därför han somnade. Eller så tror jag, att det var för att han hade jobbat en hel dag, plus att det var en skitdålig film. Jag frågade Kristian om jag kunde få sova i ett annat rum i helgen bara så att jag skulle få sova, jag vaknar ju av minsta rörelse Alvin gör nästa, och det gick han självklart med på. Så jag sov i gästrummet, och det var så skönt.  Avin somnade vid halv nio och sov hela natten till klockan åtta dagen efter. Utan att vela amma! Kors i taket sa vi då. Jag däremot vaknade av sprängande bröst och börjar till mjölkstockning, ingen höjdare. Men så fort Alvin ville äta så gick det över. Naturligtvis så ska han sova en hel natt då inte jag är i rummet. Typiskt!


Lördag.
Jag klev upp då jag hörde Alvin låg och gnydde inne i sovrummet och la mig bredvid Kristian och tog Alvin med mig, så ammade jag honom tills vi sov en stund till. Det var så mysigt. Vi klev upp runt halv tio.  Vid halv tolv ungefär så väckte jag Kristian, jag tyckte han skulle få sova en stund till. Efter att han gjort sig iordning så åkte vi och hälsade på mormor och morbror Noel. Det var mycket uppskattat. Linda gjorde slingor i håret på mig så nu är jag inte riktig brunett längre. Men det kändes skönt att få bort den där rackarns utväxten, den var inte snygg kan jag tala om!  Men nu är det gjort och jag är supernöjd. Vi fikade bullar och hembakt bröd som vi hade tagit med oss. Vi åkte hem kring halv sex. Kom hem och gjorde middag, resterna från taco´sen. Efter det så badade vi Alvin vid halv åtta, och han somnade vid bröstet vid kvart över. Och sov, naturligtvis, hela natten inatt igen! Enda till halv nio. Vi såg på Patrik 1,5 innan vi gick till sängs. Det var en ganska så bra film tyckte jag. Sedan så la sig Kristian inne hos mig i gästrummet och myste en stund innan han gick in till sängen och sussade.

Och slutligen söndag. Idag så klev vi alla upp vid 9. Började baka kanel och vaniljbullar. Det blev riktigt goda bullar. Efter att jag ammat Alvin vid halv tolv så tog vi oss en promenad till ICA, där köpte vi ingredienser till dumlekakor som jag bakade då vi kom hem. På eftermiddagen kring 3 så fick vi besök av Oskar, Kristians kusin. Han kom förbi för att se Alvin, som han aldrig har sett. Han kunde inte komma på dopet så han fick inte se honom då heller. Sen vid halv fyra så kom, Pappa, Linda, Noel, Robin och Elin hit och fikade bullar och saft. Det var riktigt trevligt! Så det blev inte middag förrän vid halv åtta, dålig tid men hungriga var vi. Det blev Chicken A la King, och det var supergott. Så nu sitter jag här efter att ha badat och nattat Alvin.

Nu ska jag ta och göra min man sällskap medan han diskar sedan ska vi tända lite ljus och sätta oss i soffan och läsa varsin bok innan vi gör natt.

Hoppas er helg har varit lika mysig som min.

Familjen är det bästa jag har! Finns inget bättre.

Sköt om er!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0