12 Mars

Oj, blev helt plötsligt skittrött nu när jag satte mig ner. Alvin sover sött i vagnen och jag borde väl diska men jag tror jag lämnar det till älsklingen till imorgon. Då ska vi ändå städa.

Inatt fick jag sova i gästrummet och Kristian sov med Alvin. Så inatt har jag sovit jättebra. Vaknade halv åtta av att en liten man ligger och gnäller i sin säng så jag förstod att han var hungrig. Så jag gick och la mig hos Kristian och tog Alvin med mig så fick han käka lite. Sen somnade vi om en sväng och då vi vaknade så myste vi ganska länge. Vi klev upp tjugo över nio. Sen fick pappa Kristian sova till halv tolv medan jag och Alvin sprang fram och tillbaka till tvättstugan. Äntligen är det tvättat! Hatar att tvätta men nu är det gjort, eller ja, det värsta är kvar, VIKNINGEN! Men det tar jag imorgon.

Vi gick naturligtvis vår dagliga promenad mellan 13 och 15 medan Alvin sover så gott i vagnen. Kristian åkte till jobbet vid 14:15, då gick jag och Alvin hem igen.

Vi har läst bok, lekt i babygymmet, bitit på en massa saker och myst en hel del. Så det är klart man blir trött :P

Sen har jag bakat sockerkaka och nå kolakakor men dom ska jag nog inte bjuda på :P

Så nu väntar jag på att Alvin ska vakna från sin lilla nap så vi kan mysa ännu mer!

Imorgon blir det städning, handling och bakning för hela slanten! Kristians föräldrar kommer upp och stannar med oss hela helgen. Sen är det födelsedagsfika på lördag så då blir det fika HELA dagen lång. (det blir mycket träning dagen efter då!)

Jag tror också att vi ska ta en sväng förbi BVC och se vad skrutten väger och mäter. Vi hade tänkt göra det idag men vi hann inte med. Jag gissar på att han väger ca. 8400g och är 68 lång :P Så vi får väl se!

Grattis Amadeus på din 23 årsdag!

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0