17 mars

Tisdag.

idag ville lilleman upp klockan kvart i åtta, så då blev det uppgång. Vid halv tio åkte vi ut till mitt jobb och hälsade på en sväng. Det var roligt. Det är kul att se hur barnen har vuxit sen sist jag såg dem. Åh, jag saknar att vara där!

Vid tolv åkte vi inte till stan och träffade Shake och Alvin sov i vagnen mellan 12 och 14. Han sov ingenting i morse från 8 till 12, fråga mig inte varför, jag försökte få honom att somna ute i vagnen på jobbet men han låg bara vaken. Men han var inte gnällig heller. Så han behövde kanske inte lika mycket sömn idag. Han sover dock nu och har gjort ca. 20 minuter, så vi får väl se hur länge han sover.

På stan så köpte jag iaf flytande Alvedon till Alvin och underkläder till mig, det kändes som att det behövdes. Det känns så tråkigt att ha samma gamla underkläder som under tiden jag var gravid. Så nu blev det nytt!

Vid tre så ammade jag Alvin hemma och Shake och sedan åkte jag hem. Så vi har inte gjort så mycket ikväll, ätit middag och försökt få Alvin att somna och till slut så gick det. Så vi får väl se när han somnar för natten ikväll! Sent antar jag.

Btw, vi vägde och mätte Alvin igår. Han vägde mindre än vad jag trodde men han följer sin kurva som han ska.

Han väger: 8295 g
och var (enligt henne, vilket jag inte tror..) 66.5 lång
Men det var en ny BVC-sköterska eller hon var lärling eller vad man säger så hon vågade inte böja ut Alvins ben ordentligt.

Men men det är vikten som är det viktiga.

Ska gå och diska nu.

Sköt om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0