2 Mars

Måndag.

Alvin vaknade vid 7 och var hungrig. Så jag ammade honom och vi somnade om till 9. Då klev vi upp. Vid 12 efter att jag ammat Alvin så tog vi bilen och åkte in till stan och träffade min kompis Felicia. Vi gick till apoteket så jag kunde köpa salva till Alvin. Sedan gick vi omkring och pratade mest medan Alvin sov i sin vagn. Vid halv tre skjutsade jag hem Felicia och åkte förbi Kristian på jobbet och hämtade upp honom så han slapp cykla i detta skitväder. Det var mycket uppskattat från hans sida.

Kristian gjorde middag medan jag lekte med Alvin och sedan kom en kollega till Kristian och hälsade på en sväng. Det blir bad för Alvin vid halv åtta sedan amning och sängen för hans del. Vi ska nog gå och lägga oss strax efter Alvin också idag. Är så himla trötta. Kristian går ju ändå upp 04.30 så det är lika bra att lägga sig tidigt.

På söndag är det 5 månader sedan Alvin kom till världen. Det känns som att tiden har blixtrat förbi.
Livet är på topp. Vågen går neråt, och det känns så himla skönt! Den stod still där ett tag, så jag vet inte vad som har hänt nu. Jag gick upp 10kg under graviditeten och har nu nu gått ner 16. De kilon jag gick upp med Alvin var borta efter två veckor. Och det kändes så himla skönt att jag inte hade gått upp något mer än "honom" eller vad man ska säga. Även om Alvin är det bästa som hänt mig så vill jag ju ändå kunna vara nöjd med mig själv. Då mår jag bättre och i och med det så mår han bättre och även Kristian.

En liten sämre del i vårt liv är väl att Kristian nu är uppsagd och går hem i slutet av mars. Men det är sånt vi måste kämpa oss igenom också. Det känns bara så himla surt att gå från att kunna handla praktiskt taget det vi velat till att behöva tänka till lite mer innan varje köp. Men med planering så går allt. Det tar bara sån fruktansvärd tid och energi att fylla i papper och skicka in om och om igen. Förhoppningsvis så får han ett nytt jobb så snart som möjligt.

Var på BVC idag och vår lille skrutt väger 7945kg och är 66cm lång. Ingen tvekan om att han får i sig tillräckligt! Mammas älskling! Så himla fin!



Sköt om er!


Kommentarer
Postat av: Julia Nilsson

Var på BVC idag och vår lille skrutt väger 7945kg



Angelica, han kan väl inte väga 7945KG?! :D haha :)

Skojjar bara, det ska nog stå 7945g va? :)

2009-03-03 @ 10:22:21
URL: http://jjulianilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0