20 Mars.

Äntligen fredag!

Inatt har min ängel sovit hur bra som helst. Han somnade kring halv nio igår kväll och vaknade en sväng runt 03.00, så jag gav honom tutten, sedan vaknade han en till sväng vid 05.00 så jag gav honom tutten igen och så sov han till 06.05, då ville han inte ha tutten nå mer så då var det mat som gällde. Så jag ammade honom och sedan somnade vi om, ansikte mot ansikte (det är så mysigt!) och klev sedan upp halv nio.

Jag tog mig en dusch och Alvin låg i sitt babygym och lekte. Det är så mysigt att se honom ligga där och bara leka. Men nu drar han nästan ner leksakerna som hänger. Men vad gör man inte då det kliar i munnen? Nu syns tanden, det står nog inte på förrän den kommer upp. Typiskt! Den kunde gärna ha fått väntat längre.

Alvin somnade sedan vid kvart över tio och sov en hel timma! Helt otroligt! Så under tiden passade jag på att blåsa håret, göra mig iordning och städa undan lite. Så då han vaknade kunde jag ägna all tid till honom. Så vi lekte, hoppade lite i hoppgungan, sjöng, pratade i massor och såklart, pussades!

Vi tog oss den dagliga promenaden men idag så sov han bara en timma ute i vagnen med. Men vi stannade ute tills Pappa Kristian kom hem. Sedan ammade jag Alvin och drog sedan ner på stan. Vi åkte först till Morfar(pappa) på hans jobb och fick kvittot så jag kunde lämna igen ett kakfat som jag fick i födelsedagspresent. Eftersom att vi redan hade ett likadant. Så då köpte jag en Marimekko- grytlapp och sparar resten av pengarna tills jag hittar något mer jag vill ha. Vi gick en sväng på Mias Lustgård och jag letade efter ett Snö- smycke men jag hittade inget som föll mig i smaken just då. Alvin sov då en sväng i vagnen (ca. 40 min) och satt sedan nöjt i vagnen medan vi gick runt i affärer.

Och mitt efterlängtade Efva Attling smycke var äntligen färdigt! Det är såå snyggt! Tack så jättemycket älskling!

Efter att vi varit på stan så åkte vi till Berghem och hämtade den andra bilbarnstolen. Alvin tycker inte längre om att sitta i det lilla babyskyddet längre så vi bytte till en brio barnstol. Då sitter han mer upprätt och han blev så nöjd. Dessutom så kan han sitta i framsätet , det kunde han inte med babyskyddet för bältet räckte inte runt.

Sedan bytte vi även vagnen. Från liggdelen till sittdelen. Eftersom att han tydligen har börjat sova mindre på dagarna så tycker han inte om att ligga i vagnen då han är vaken. Då vill han se saker. Det känns lite sorligt på ett sätt att redan ställa undan liggdelen, men den får vi ta fram till nästa barn istället! :)

Så vi kom hem runt sju och då blev det bad för lilleman och sedan amning och sängen. Han sover med pappa i stora sängen så ska jag sova i gästrummet för inatt. Det är så skönt att vi kan göra så ibland. Så jag får sova en helnatt.
Tack min underbara Kristian för att du alltid ställer upp!

Imorgon blir det nog mycket promenader, om det inte regnar som det gjorde idag, då kanske det bara blir en lång prommis. Sedan har vi inte så mycket planerat.

Ny dag, nya möjligheter!


Lillskruttas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0