25-26 Mars

Onsdag,

Jag började dagen med att inse att vi inte hade någon fruskot, eller ja, vi hade bröd som var fruset och jag vet inte hur gott hembakt bröd blir om man mikrar det. Så jag ställde mig och gjorde pannkakor! Hurtigt av mig :p Så jag väckte kristian vid 10 och åt pannkakor med sylt och grädde.

Jag/Vi har börjat försöka få in andra sovtider för lilleman på dagarna för dom "gamla" funkar inte längre. Han behöver inte lika mycket sömn nu på dagarna så nu försöker vi få in att han bara ska sova 2 gånger per dag. Idag försökte jag få honom att sova en lång stund på hela dagen men han är ingen långsovare så han sov max 2 timmar ute i vagnen(självklart under en promenad :P ). Jag höll honom vaken från 8-12 och då var han trött kan jag lova, annars så brukar han sova mellan 10-11 men nu hoppade vi över den sovningen. Det gick faktiskt bra. Förutom att eftermiddagen blev helt fucked up. Vi åkte iaf till Berghem och åt våfflor, dom var riktigt goda! Jag som inte brukar tycka om våfflor. Vi åkte hem vid 19 och naturligtvis somnade lilleman i bilen på väg hem. Så då vi kom hem och det var läggdags så hade han lite svårt att somna men han sov efter en 20 minuter ändå.

Ja vad gjorde jag då igår kväll? Jag gjorde absolut ingenting! Jag satt framför dumburken alldeles för länge och gick och la mig alldeles för sent. Såg iaf Greys Anatomi, spännande nu!

Alvin fick iaf för sig att vara vaken inatt mellan 03:40 och 04:15, han låg i sin säng och jollrade på. Gick ett antal gånger och gav honom tutten, till slut somnade han om iaf.

Torsdag.

En trött mamma vaknade kring 08:30 och ser en nyvaken Alvin ligga och titta på mig, helmysigt var det! Så vi klev upp. Idag blev det inga pannkakor till frukost, kan ju inte vara lyxhustru varje dag!

Alvin började bli trött där kring halv elva så jag tänkte att han fick sova då. Så han somnade, hör och häpna, i min famn! Oj, så stilla jag satt :P Det var så himla mysigt. Så han sov (och jag) i en 40 minuter ungefär. Och idag har sovandet gått mycket bättre för skruttas. Så det blir två gånger per dag, en kort stund och en lite längre.Kristian åkte till jobbet vid 12 idag för han hade möte. Så jag och Alvin har praktiskt taget varit helt själva idag. Jag ammade honom vid 12 sedan klädde vi på oss och tog oss en promenad till BVC. Jag tänkte att jag skulle mäta och väga honom för att se om min mat fortfarande göder honom. Och det kan man säga att den gör :P

8540g och 69 lång. Mammas storkille. BVC-sköterskan tyckte att jag verkligen skulle sluta oroa mig för om han går upp i vikt eller inte, det syns ju långa vägar sa hon. SEn berömde hon mig för att jag ammade fortfarande, tydligen är det inte så många yngre mammor som gör det. Jag ser det som en självklarhet.

Efter BVC mötet så la jag ner Alvin i vagnen och han slockande direkt. Så han sov från 13:30 till 15:50 ute i vagnen. Jag tänkte att jag skulle gå iaf i två timmar så han fick sova och sen gå hem då han vaknade men dom där 20 minuterna som han sov längre än 2 timmar kändes som evigheter! Men han fick sig en bra sömn iaf och det är huvudsaken. och jag fick mig en rejäl promenad.

Eftermiddagen har bestått av lek och mys. Orkade inte åka nånstans idag. Vid 18 så började Alvin bli lite gnällig så jag gav honom lite mat och då somnade han! Han är väl inte riktigt van att vara vaken så länge på kvällarna så han var helt slut lillvännen. Men det blir bättre med tiden då han har vant sig. Han sov dock bara 20 minuter. Så det var bra. Han somnade utan ett ljud klockan 20.

Imorgon är Pappa Kristian ledig så vi ska göra stan. införskaffa lite mer kläder åt lilleman och sedan äta lunch tillsammans. Så mysigt!

Har en massa bilder på kameran som jag ska lägga in. Kommer inom kort.

Ha en fortsatt skön kväll!


Att inte njuta av nuet är bara korkat, det finns inget annat än idag.

Kommentarer
Postat av: Jacqueline

Hade inte vi börjat med greys kvällarna här?:)

2009-05-04 @ 23:08:21
Postat av: Jacqueline

Hade inte vi börjat med greys kvällarna här?:)

2009-05-04 @ 23:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0