27 Mars

Fredag.

Inatt sov jag i gästrummet och kristian tog Alvin. Skönt! Jag gick in och matade Alvin vid 7 och sedan klev vi upp 8.20. Jag gick in i duschen medan krsitian tog Alvin. Sedan byttes vi av. Vi var redo att åka in till stan vid halv tio då Kristian hade möte klockan 10. Medan Kristian var på möte så gick vi till Fonus och hälsade på Morfar Tommy. Vi var där till klockan 11 ungefär. Då kunde inte Alvin hålla ögonen öppna nästan och så fort jag la honom i vagnen så somnade han, mammas lilla skrutt.

Han sov till 11.40 ungefär. Vi gick på Lindex och handlade kläder till Alvin. Det blev 3 bodys, 2 par byxor och 2 par sockar (som man fick gratis om man handlade ett plagg barnkläder). Klockan 12 mötte vi upp gudfar Björn och åt lunch på Queens. Gott gott! Efter det så gick vi omkring på stan och jag tittade på kläder. Hittade en jättefin och mkt skön tunika på Gina Tricot för 49 kr, snacka om fynd! Den hade kostat 299.

Alvin somnade i vagnen där igen runt halv två, men vaknade dock igen klockan 14. Men dagen har gått bra ändå :)
Vi bestämde oss för att åka hem där kring 14. Men jag ville titta mer på kläder till mig så Kristian tyckte att jag kunde få 500 :- att handla kläder för (Tack min älskade älskling!), så jag skjutsade hem boysen och ammade Alvin och åkte sedan in själv på stan. Så jag var på stan från 16 till 18. Mycket trevligt! Jag hittade en tunika på Rut Mfl för 79:- och på HM köpte jag en tunika som jag trodde kostade 149 men jag fick den för 30 :-! Dom hade sänkt den ytterligare men det hade inte jag sett, så det kändes bra för min plånbok. Och sedan köpte jag en halsduk på Rut Mfl som jag länge tittat på men tvekat. Men nu köpte jag den iaf.

Jag är skitnöjd med plaggen jag köpte och ska nu rensa min garderob på skit och sånt jag inte använder, är riktigt dålig på det!

Jag åkte även in på Ica och köpte blöjor (har så mycket rabatter så det är lika bra att handla upp dom, för blöjor behövs alltid!) och gröt till Alvin. Vi hade tänkt börja ge honom gröt innan han ska lägga sig. Han har börjat vakna vid 04 på natten och har väldigt svårt att somna om. Och jag vill inte ge honom bröstet så att han vänjer sig vid det på nätterna. Så det kanske är så att han är lite småhungrig och inte riktigt kan somna om. Så nu testar vi med gröt (naturligtvis ammar jag ändå) och ser om det blir nån skillnad.

Medan jag var på stan och shoppade loss så hade pojkarna mina hunnit sova en timma, städat och lekt. Vi la Alvin lite tidigare ikväll så han sov redan kvart i åtta, så det lär bli en tidig morgon imorgon. Men inte gör det något, allt för vår skrutt!

Imorgonkväll blir det till att åka till Shake och ha myskväll. Kristian ska ha över en kompis så då passar jag på att åka till Shake efter det att jag lagt Alvin. Vi ska ha det så mysigt!

Lägger upp bilder imorgon på hur det såg ut då Alvin åt gröt. Haha sötare får man leta efter. Vilka miner han fick till! Och inte fick han mycket ner i magen tror jag. Men så var det ju första gången han åt gröt också så det är klart att det känns konstigt.

Godnatt och sov gott!


Glöm inte!
Släck alla lampor imorgon mellan 20.30 och 21.30!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0