30 Mars

Måndag.

Kristian åkte till jobbet klockan 4. Han jobbar in lite flex så att han kan komma hem tidigare imorgon, sista dagen för hans del.

jag och Alvin klev upp halv åtta. Klockan elva somnade lillgrodan mammas i min famn! Åh, så mysigt det var! så han sov till halv tolv ungefär, ingen jättelång stund men ändå en stund :P

Klockan två var Alvin trött igen så han somnade återigen i min famn men jag la ner honom i sängen och la mig bredvid och somnade jag med. Men han vaknade igen klockan 15 och som ni nu vet vid det här laget så brukar han sova två timmar på eftermiddagen så det var bara att klä på sig och ge sig ut på promenad för att hålla rutinerna någorlunda iaf. (Ibland undrar jag varför jag var så dum att införa en rutin som inkluderar mig och promenader, fast det är ju bra för mig med). Men jag har varit så fruktansvärt trött idag, vet inte varför. Alvin har sovit bra inatt så det är inte det. Jag gick iaf till klockan 16 och då vaknade även Alvin.

Kristian kom hem 16.30 från jobbet och då åt vi middag, fajitas. Vid 17.30 fick Alvin gröt och sedan ammade jag honom.
Både jag och Kristian har varit så trötta idag (han är ju förståligt varför, men jag?) Så idag blir det en TIDIG kväll. Kristian badar Alvin nu och sedan ska vi nog lägga oss med honom.

Så får jag hoppas på att jag är piggare imorgon. Då ska vi även vaccinera Alvin för andra gången. Har köpt Emla-plåster så vi får hoppas att det hjälper lite iaf. Tror dock han blir lika ledsen igen, det gör ju absolut ingenting men det ser så hemskt ut. Jag får ju ont i hjärtat!

Nä nu ska jag gå och borsta tänderna och göra mig redo för natten(ja jag vet att det är tidigt men jag vill orka leka med min son på dagarna, känner mig som en så hemsk mamma annars).

Gnatt!

Kom och kramas Per!

Kommentarer
Postat av: Farmor

2009-03-31 @ 07:42:16
Postat av: Anonym

Hej godingar! Har hittat in på din sida först idag. Ringde igår, men då hade ni redan gått och lagt er, av texten ovan så förstår jag ju varför. Lilleman blir bara sötare och sötare. Längtar till påsk när jag får träffa er. Hos oss bara jobbar vi och jobbar med att försöka få ordning i vår nya bostad. Tänkte ringa till dig på lunch idag, men har glömt telefonen hemma i Dorotea. Puss och kram till Er alla. En extra kram till Alvin från farmor

2009-03-31 @ 07:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0