Alvins första veckor i livet.

För er som inte vet det så föddes vår Alvin med hjärtfel. Så de två första veckorna i hans liv spenderade vi i Göteborg på Drottning Silvias barnsjukhus. Dom var jätteduktiga där nere. De var verkligen traumatiskt för oss alla 3 och vi mådde inte bra. Det värsta var att varje dag åka till sjukhuset och se honom ligga där, nedsövd, utan att röra sig. För mig kunde han lika gärna inte ha levt, så kändes det. Men det var också så underbart när han väl vaknade och tittade på oss och rörde vid oss. Vi satt hos honom nästan dygnet runt. Personalen fick säga åt oss att vi kanske borde gå hem och sova för att orka sitta hos honom nästa dag. Det var det värsta. Att gå ifrån honom för natten. Vi visste ju hela tiden att han hade 110% övervakning hela tiden men det kändes ändå vemodigt.

Men han kämpade på, vår lille hjälte. OCh till sist fick vi åka hem, den 22 Oktober kom vi hem och det var så underbart att bara få vara hemma och ta hand om vår lille skrutt, precis som alla andra. Vi levde livet och njöt av varje sekund! Tills vi kom på en kontroll och det visade sig att hjärtfelet hade kommit tillbaka och vi var tvungna att åka ner till Göteborg igen. Då rasade allt! Men den här gången var operationen inte lika allvarlig men dock lika jobbig.

Så från att nästan mista honom under förlossningen, till att få veta att han har hjärtfel till nu så njuter vi fullt ut av varje dag vi får tillsammans med honom för vi vet inte när vår värld hade tänkt rasa igen. Vår älskling, vårt underbara hjärtebarn!

Att vara mamma till världens bästa Alvin är det bästa som hänt mig.

       
Första mötet med    Efter operation.       Nu har jag blivit av med Några dagar innan vi fick
 mamma.                                                      nästan alla slangar.         åka hem.


        
Innan op. 2              Blodprov.                             Jag fick en rackarns         Efter op.2
                                                                                 snygg 
                                                                                  morgonrock.


  
Trött efter allla                    Äntligen hemma
kontroller dagen efter.     i mammas trygga
                                              famn.


Till Alvin:

Jag ska ta hand om dig så som jag själv aldrig har blivit omhändertagen.
Jag ska älska dig så som jag aldrig har blivit älskad.
Jag ska leka med dig så som jag aldrig har blivit lekt med.
Jag ska krama dig och hålla om dig så som jag aldrig har blivit kramad.
Jag ska uppfostra dig så som jag själv aldrig har blivit uppfostrad.
Jag ska finnas här för dig, nu och för alltid.
Jag ska ge dig allt en mamma kan ge.
Jag ska ge dig allt min mamma aldrig gav mig.



 

Kommentarer
Postat av: karla

vilken söt pojke du har! hur är det här då?kraam

2009-03-03 @ 07:38:19
URL: http://karlitalatina.blogg.se/
Postat av: Julia Nilsson

Men gud vilken vacker text Angelica. Ja, jag fick tårar i ögonen och en jäkla klump i halsen!!



Han är världens bästa! :)

2009-03-03 @ 09:51:29
URL: http://jjulianilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0