Helgen

Lördag.

Vi klev upp halv åtta. Alla tre. Vi lekte med Alvin och åt frukost. Alvin somnade där klockan 11 och sov till 12. Då fick han mat.
Klockan 14.30 klädde vi på oss och gick ut på en promenad så Alvin fick sova. Vi gick till ÖB och tillbaka (som visade sig vara en promenad på 2 och en halv timma!).  Vi var alldeles för trötta för det egentligen så vi gick mest och bara skrattade. Men kul var det! Då vi kom hem gjorde vi gröt till Alvin och middag till oss. Idag gick det lite bättre att få i honom gröten.
Kvällen spenderade jag hos Shake och Kristian med en kompis här hemma. Så jag kom inte hem förren 1.00.

Tack Shake för en underbar kväll!

Söndag.

Då vaknade jag av Alvin vid halv åtta. Tittade på mobilen och såg att jag fått ett sms av Shake 07.59, vilket jag tyckte var mycket märkligt eftersom att klockan visade 07.18. Men sen förstod jag att det var ju idag vi skulle vrida om till sommartid! Smartskaft!
Men iaf så kom Shake hit vid halv tio. Vi satt och pratade om allt möjligt. Vid elva gick jag in och la Alvin hos Kristian (som fortfarande sov) och han somnade på studs. Sen sov han till 12 coh då hörde jag honom ligga och gny där inne så jag gick in och stoppade in tutten och då somnade han om igen. Så han sov till 12.40. Då vaknade han pigg och glad. Då vaknade även Kristian. Jag och Shake hade bestämt att vi skulle åka in till stan så fort Alvin vaknat så jag kunde amma honom men då ville även Kristian med. Och eftersom att vi skulle på middag klockan 17 så gjorde vi oss iordning på en gång så vi slapp åka hem igen. Vi kom till stan vid 14. Då gick jag och Shake och köpte en tankini som jag länge tittat på. Skitsnyggt blev det! Medan vi gjorde det så gick Kristian och Alvin och träffade Gudfar Björn och han syster med pojkvän. Jag och Shake gick dit efter det att vi var färdiga. Vi skjutsade Shake till Marieberg där hon skulle vara barnvakt. Och naturligtvis hade Alvin somnat i bilen eftersom att det just då är hans andra sovstund för dagen så vi åkte omkring med bilen i ungefär en timma innan vi åkte till Berghem på middag. Så vi var där halv fem, lite tidiga men det fick gå. Då vaknade Alvin också.

Alvin fick gröt vid 18 och sedan satte vi oss för att äta middag. Gott var det! Vi åkte hem kring åtta. Då hade vi badat och gjort färdigt Alvin för natten så vi bara kunde lägga honom då vi kom hem. Han vaknade till då vi bar upp honom från bilen men somnade ganska direkt ändå.

Jag och Kristian satte oss för att läsa bok och det gick bra till en början men sedan somnade jag med boken i handen. Såå trött var jag. Så vi gick och la oss istället.

Kommer bilder inom kort.

Ha en bra dag! Sköt om er!

Saknar dig Per!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0