Jobbig dag.

Tisdag.

Idag ville Alvin upp som vanligt halv åtta. Och inte var jag piggare idag bara för att jag gick och la mig med honom igår heller. Så idag blir det till att gå och lägga sig lite senare.

Idag var Kristians sista jobbardag. Det är nu vi verkligen förstått att han inte har något jobb längre. Att framtiden är osäker igen. Usch, hatar den känslan. Så jag har en klump i magen hela tiden. Vi får väl se vad som blir härnäst.

Han kom i alla fall hem vid kvart över 11 idag. Då gjorde jag lunch medan Alvin sov och sedan röjde vi upp lite här hemma. Klockan 13 satte jag på Emla plåstren inför vaccinationen klockan 13.45. Han var så duktig vår lillskruttas! Han grät då dom sprutade in vaccinet men sedan lugnade han sig ganska snabbt. Det var lite skillnad mot förra gången då han var otröstlig. Efter vaccinationen gick jag en promenad med Alvin så att han fick sova. Då gick kristian upp till lägenheten för att fortsätta städa. Jag var ute till 16 men då fick jag ringa Kristian så han fick fortsätta gå med lilleman för jag höll på att svälta ihjäl kändes det som. Så jag gick upp och åt och städade färdigt. Dom kom tillbaka vid halv fem med pizza! Gott! Så vi åt pizza och myste. Alvin fick sin gröt vid 18 och sedan gick Kristian och la sig för att sova en sväng och jag och Alvin la oss i soffan och bara sjöng och myste. Han låg nakenfis så det var extra mysigt!

Jag väckte Kristian klockan 19 så fick han ta och bada Alvin. Sen ammade jag honom och sedan somnade han vid kvart i åtta. Nu åkte Kristian precis in till stan och skulle ta en sista-jobbar-dagen-öl med dom som också blivit uppsagda. Så vi får väl se när han kommer hem. Inte försent hoppas jag.

Imorgon blir det arbetsförmedlingen för mig. Jag ska stämpla nu under april eftersom att Kristian måste gå på pappaledighet då han inte än har tillräckligt med medlemskap för att kunna få stämpla. Så jag hoppas jag inte får några jobberbjudanden :P Från första maj så ska Kristian stämpla och jag vara mammaledig igen med min skrutt.

Ni är det bästa jag har!

Ska sätta mig och se tv nu.

Btw, såg en snutt ur Linda Rosings program, vem tittar på sånt?! Samma sak med Big Brother, snacka om att ha lite att göra....



..kan vi kramas nu Per?..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0