14 Maj.

Jag och Alvin klev upp halv nio idag. Men vi hade varit vakna sedan 08. Vi låg kvar i sängen och sjöng och lekte en stund. Det är alltid så mysigt!

Till lunch fick Alvin idag, grönsaker och kyckling, det var jättegott! Han fick päron till efterrätt, det gick också ner. Eftersom att Kristian sov och jag hade lite mkt att göra så ställde jag Alvin på balkongen istället för att ta en promenad. Men han sov endast 40 minuter. Sen var han klarvaken. Jag försökte få honom att somna om men det gick inte. Så han fick då vara vaken. Jag åkte in till stan efter att jag ammat Alvin vid 14. Där träffade jag Shake och vi uträttade några ärenden. Jag kom hem runt 17 och då hade Alvin hunnit sova cirka en timma. Så det blev inte mycket sömn för lilleman idag men han har inte varit nå gnällig så det har gått bra ändå. Det syns ju på honom då han är trött och då får han självklart sova en stund. Han somnade runt 19.45 i sin säng och har sovit sedan dess.

Kristian och Johannes är på bio så jag tror jag ska ta och knyta mig. Har ingen anledning att vara uppe. Jag lägger mig istället så humöret är på topp imorgon.

Alvin börjar bli stora killen nu! Oj så tiden går fort. Nu är han överallt! Han snurrar runt runt runt på golvet och ena sekunden är han i köket och andra i hallen. Så nu gäller det att hålla koll. Han har även börjat vända sig i sängen. Då han ligger med oss i sängen där på morgonkvisten så tar han rätt så stor plats då han ligger och snurrar.

En annan rolig sak, som verkligen är ett bevis på att han börjar bli stor, han vägrar ligga och amma! 3/5 amningstillfällen på dagen sitter han och ammar! Det är ganska kul att se men dock inte lika mysigt. Tur att jag får mysstunderna på morgonen och kvällen iaf. Mitt hjärtebarn!


Mamma älskar dig, såå mycket!

Grattis på födelsedagen Per! Hoppas din dag har varit bra. Saknar dig!



Kommentarer
Postat av: karla

tack=) joo allt är bra längtar efter pappa peter som kommer hem på tisdag :D hur är det med er??kramar

2009-05-16 @ 18:20:35
URL: http://karlitalatina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0