Söndag 10 Maj.

Söndag, söndag. Sista dagen på veckan. Men för mig är alla dagar lika.

Idag klev jag upp med Alvin som vaknade vid åtta. Han vaknade dock inatt klockan 05, som vanligt och ville då ha bröstet. Men inatt var jag tjurig! Han blev så arg och krånglade säkert en timma men till slut somnade han om. Så vi får se hur det blir inatt. Iaf så vaknade han vid 07 och då märktes det att han var hungrig så då fick han äta. Så då myste vi på till åtta ungefär. Det är alltid lika mysigt!

Kristian sov vidare till 10. Då väckte jag honom och eftersom att jag hade varit ute och svirat igår kväll så kom inte jag i säng förrän 02, så jag var rätt så trött imorse. Så Kristian tog Alvin i vagnen så han fick sova, han sov då från elva till halv ett.. Då gick jag och la mig igen. Klockan 13 väckte Kristian mig och då kändes det som att jag iaf hade sovit ordentligt så jag orkade med dagen.

Jag matade Alvin och sedan begav vi oss till Mariehem och hälsade på några vänner. Alvin fick även träffa sin vän Julia som är lika gammal som Alvin. Det var mycket trevligt!

Alvin började visa tecken på trötthet redan vid halv fyra så vi la ner honom i vagnen och han slocknade direkt. Sen sov han till 17.10! Rutinerna har ju varit lite hej- kom -och -hjälp -mig sedan han var sjuk så idag är som första dagen vi gått tillbaka till dom. Plus att han var vaken inatt. Så han behövde den där sömnen. Imorgon börjar vi återigen med smakportioner efter att ha ammat nu en vecka. Så får vi se hur hans lilla mage mår.

Ikväll kom Shake hit. Det är alltid lika trevligt!

Nu ska jag och Kristian dricka en hälsosam smoothie och se ett avsnitt av Private Practice och sedan sussa sängen.

                                           
Först lekte vi med sanden.                           Sen gungade vi med pappa.


                                      
Sen gungade jag lite själv                       Lite rutschkansåkning.
efter att den lilla gungan
blev ledig.


                                   
Lek med pappa.                                      Efter en stund kom min kompis
                                                                    Julia ut.


               
Vi lekte med varandra.                  Vi har även hälsat på Morbor Robin.
                                                         

                    
Här är vi påväg hem.               Hemma hoppade jag lite
                                                     i min hoppgunga.



Och dagen till ända, det dagliga badet!

Kommentarer
Postat av: Lina

Det där teckensnittet är hur snyggt som helst! Tillräckligt 'snirkligt' för att det ska se stilrent ut och inte som en enda soppa. :) Eftersom jag vill ha fler barn så testade jag att skriva diverse namn för att se hur det såg ut och det såg jättebra ut med andra namn.

De skulle ha kostat 200 kr/styck först men vi fick dem gratis. :O Brunne är kompis med han som gjorde dem och han har bara hållit på i sex månader. Han och frun sa att vi fick dem gratis för att de inte har gett Odin någon present sen han föddes. :P Men jag har för mig att minimumpriset för en tatuering brukar ligga kring 500 kr, så det är inte alltför farligt. :) Och ens barns namn är ju det finaste man kan tatuera så - way to go! ;)

2009-05-12 @ 13:24:01
URL: http://lina007.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0