<3

Jag älskar min familj mest av allt. Utan dom är jag inte hel. Det spelar ingen som helst roll vad som händer, så finns dom alltid där. Och jag komer alltid att finnas där för dom.

Alvin är det bästa som hänt mig! Han kan göra vad som helst och det går verkligen inte att vara arg på honom! Älskade älskade barn!

Jag och min bror diskuterade idag alla orättvisor som finns i dagens samhälle. Det finns vissa, som jag och min bror, som jobbar häcken av sig för att klara hyra, mat etc. Sen finns det dom som får allt serverat på silverfat. Hur i hela friden kan de människor som går på socialbidrag klara alla räkningar och dessutom ha mer pengar över än de som jobbar heltid?! Hur är samhället uppbyggt egentligen?! Det borde väl ändå vara så att de som går på bidrag inte ska ha mer pengar än vad de behöver? Att dom ska ha så dom klarar månaden precis och sen inge mer?

Men samtidigt pratade vi om att både han och jag är såna människor som ALDRIG skulle gå på bidrag om det verkligen inte krisar. Om det är så att det inte går att göra något år situationen. Jag tex skulle hellre ha en jobb där jag tjänar 7000 i månaden än gå på bidrag där jag får ut 10000. Men jag ser det som att jag kämpar hellre för mina pengar än glider genom livet på ett bananskal. och jag säger inte att bidrag är FEL. Det är bra att det finns för dom som verkligen verkligen behöver och har gjort ALLT för att få jobb osv. Men det finns SÅå mycket människor som inte kämpar tillräckligt, tycker jag.

I vår situation så kan det, i värsta fall, sluta med att vi kan behöva låna pengar av socialen. Men det är inte vårt fel. Det är a-kassan som i det fallet inte betalar ut Kristians pengar i tid. Och som det har stått i tidningarna så finns det de som har fått vänta i månader på sina pengar så vi håller hårt i de slantar vi har sparade.

Planering, planering, planering. Det är det som gäller. Allt måste planeras, varje inköp, varje räkning ska betalas så fort den kommer in, bara så vi vet att vi iaf har betalt dom.

Nej, nu blir det sluttjatat om detta.

Dagen idag har varit jättebra. Jag har fått varit för mig själv en stund medan Alvin har varit med Kristian. Sen var jag till pappa och Linda och lånade deras symaskin, så nu ska jag sy upp alla gardiner som är på tok för långa.

Imorgon kommer Kristians kompis Johannes från Lund hit och hälsar på. Shake kommer även imorgon kväll och ser Rent Hus och Greys Anatomy med mig. Längtar redan!

Dagen imorgon kommer att bestå av, städ, handling och en massa massa mys!

Hoppas er dag varit til belåtenhet!


Mamma gris, pappa pelikan och den Hajätande plutten!

Kommentarer
Postat av: karla

jag h¨åller med ja! finns dom som bara får pengar sådär utan att behöva lyfta ett finger så ska det inte vara jag blir så arg:P men har man kämpat och itne få nå annat jobb och verkligen försöker då är man värd socialbidrag tycker jag.

2009-05-14 @ 00:02:49
Postat av: anna

Hallå :) nu har jag skaffat mig en ny blogg :)

åååh mysfamiljen !!!

2009-05-14 @ 15:06:57
URL: http://changee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0