091107 <3

Idag fick jag sovmorgon, lyxigt värre. Jag klev upp tjugo över 10. Då jag hade klivit upp så åkte K och hans mamma på stan. Ks pappa och jag stannade här hemma med Alvin. Alvin somnade kring 12 idag och sov till ca halv två. Då han hade vaknat fick han sitt mellanmål. Och sedan skjutsade K sina föräldrar till flyget, dom åkte till Spanien idag, det kan man kalla lyxigt! Vid 15 gick vi ut och lekte i snön, och åkte pulka. Det var jätteroligt tyckte Alvin! Vid kom in igen kring kvart över fyra då det var dags att börja laga mat. Vi åt kött och potatis med wokgrönsaker. Det tyckte Alvin var en hit. Men samtidigt så tycker han om all mat...nästan, INTE makaroner av någon konstig anledning. Men jag antar att det är lite konstig konsistens kanske. Men han åt då mer än vad jag gjorde, som vanligt. Nu ligger K och Alvin och tar sig en eftermiddagsnap. Alvin var tvungen att sova en stund annars skulle han inte orkat vara uppe till läggdags. Hoppas hans sovtider på dagarna blir lite bättre snart, jag förstår inte vad det är som stör honom. Mycket i kroppen som händer nu kanske. Eller så är det tänderna som spökar. Han har fått sin 10:e tand idag. Nu ploppar det upp tänder hela tiden tycker jag. Men det märks inte på honom (om det inte är det som stör hans sömn på dagarna förstås). Men han sover då hela nätterna och är för övrigt gó och glad :) Jag har passat på att städa hela lägenheten då jag har fått möjlighet under dagen. Det är bara dammsugning och moppning kvar. Måste dock vänta med att dammsuga tills Alvin vaknat, vill inte störa honom. Sedan blir det moppning då han lagt sig så han inte blir blöt då han är på golvet :) Idag har jag och K varit tillsammans i 6 och ett halvt år <3 Så då Alvin lagt sig blir det ett varmt bad tillsammans(trångt dock men finns det hjärterum så finns det stjärterum ;)) och efter det ska vi sätta oss i soffan och se film och bara rå om varandra. Det känns som att det var länge sedan vi fick en lugn helg. Förra helgen hade vi besök och denna helg kom Ks föräldrar en snabbis och det blir likaså nästa helg. Så vi passar på ikväll. Imorgon blir Alvin 13 månader också :) Nu vaknar Alvin så jag ska sluta. Ser om jag lägger in bilder från pulkaåkningen ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0