091116

Igår kväll/natt då vi skulle gå och lägga sig, klockan var väl kring halv tolv. Då börjar Alvin hosta och sedan kräks han i sin säng. Då tog jag upp honom(naturligtvis) och då kom det ännu mer. Så det var bara att börja städa. Och självklart så vaknade Alvin till och ville inte riktigt somna om, så han låg vaken och jollrade ett bra tag mellan oss i sängen innan han ville somna. Efter ett tag frågade jag K om det var okej att jag gick och la mig i ett annat rum, då jag skulle upp och jobba, och det var självklart att jag fick det. Imorse då jag klev upp ville även Alvin upp(08.00). Och då hade Alvin tydligen sovit väldigt oroligt inatt. Så både K, jag och Alvin var trötta idag.

Som tur var så har vi filmvecka på jobbet så det var rätt lugnt idag på jobbet kan man säga. Alvin sov i över 2 timmar idag på dagen, vilket är förståeligt. Då jag kom hem, kring kvart över tre, så blev Alvin så glad :) Det är så himla mysigt då han verkligen har saknat mig.

I eftermiddag har vi bara varit inne(vilket är emot mina principer då jag vill vara ute mycket med Alvin, det tycker jag är viktigt) hela dagen, men fy vilket väder det varit, och ska vara, hela veckan. TRÅKIGT!

Igår fick även Alvin prova sina fingerfärger, och oj! så kul det var att måla! Det kommer vi att göra ofta.


Vi badade sedan hela familjen, trångt men mysigt. Alvin tycker det är så mysigt. Sedan blev det kvällsfika och sedan tandborstning vilket vår herre INTE tycker om så mycket, det är mycket protester men det går inte att gör så mycket åt, det MÅSTE göras. Måste vara rädd om hans små tänder, särskilt nu då han har så ruskigt många.

Han somnade på studs och sedan dess har jag och K myst i soffan och vikt tvätt... eller mest myst ;) :P Men tyvärr ligger ju vikhögen kvar :( :P

Nu ska vi se ett avsnitt av Private Practice och sedan ska vi knoppa.

Vill ha igen vår kamera så vi kan ta bilder igen!!

Längtar efter dig <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0