091005

Helgen.

På fredag eftermiddag kom Kristians föräldrar hit. Ungefär samtidigt kom även Ks kompis Emil och Ks kusin Oskar hit. Så det har varit full rulle hela helgen.

Nu sen några dagar tillbaka har Alvin bara sovit en och en halv timma på dagarna och inte mer. Ibland har jag lagt honom en sväng efter middag(ca 30 min) bara så han ska klara sig till sängdags, men då har det blivit så att han inte velat somna på kvällarna. Konstigt. Tycker inte att han borde klara sig på en och en halv timma sömn per dag, men tydligen, han har inte varit grinig eller nått heller utan bara varit go och glad hela dagarna. Idag däremot får han för sig att sova 3,5 timmar!! Kors i taket. Men då behövde han det också. Lillskruttas. Han är så glad jämt. Och nöjd. Aldrig att han är gnällig/missnöjd(tycker inte om ordet "gnällig", för det finns ALLTID en anledning till att barn är det och för mig tycker jag "gällig" låter lite illa, tycker hellre man kan säga missnöjd) heller, han har en h-vetes egen vilja men det är bara bra tycker jag. Så han kan bli arg ibland men aldrig missnöjd eller ledsen om det inte är så att han slagit sig eller så. Förstår inte att han kan vara så nöjd med livet, men det kanske är som Ks mamma brukar säga, han är tillfredställd med allt just därför att vi tillfredställer hans behov, han behöver som aldrig "säga till" om han är hungrig eller trött. Och han är så duktig på att leka själv, han brukar krypa iväg och hitta på bus i andra rum än där vi är, kommer till de rum vi är i, ger oss ett leende och kryper tillbaka, som att kolla så vi finns kvar. Han är bara för söt. Han förgyller verkligen mina dagar.

På torsdag blir lillskruttas 1 år. Kan inte förstå att det gått så fort. Det känns som att han alltid funnits i mitt liv och jag kommer inte ihåg hur livet var utan honom(det vill jag inte heller) men samtidigt känns det som igår vi var i Göteborg med honom.

Imorgon ska vi på 1-årskontroll med honom. Det kommer nog gå jättebra! :D Han är ju så duktig på allt! ;)

Nu blir det sängen. Godnatt.

We belong together <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0