091015

Inatt var jag bara uppe en gång för att ge Alvin hostmedicin, så det går bättre och bättre på nätterna. Tycker så synd om honom som ska behöva störas i sömnen av denna hosta.

Klockan 07.56 vaknade jag av att Alvin står i sin säng och ropar mamma. Så jag går dit och hämtar honom och jag tycker att vi kunde mysa en stund men det ville inte min lille herre idag. Så det blev till att gå upp och äta frukost. Efter frukost duschade jag medan Alvin satt och lekte på golvet. Efter duschen blev det lek. Vid kvart i elva gick vi och väckte pappa K för att säga att det var lunchdags(eller frukost för honom). Vi åt lunch och efter det la jag Alvin medan K diskade undan. Sedan var det dags för mig att dra iväg till jobbet.

Jobbade mellan 12-16.30. Fick veta att Alvin hade fått för sig att bara sova 1 timma och en kvart. Men han har då varit pigg idag ändå. Tänkte att han inte skulle sova nå mer än efter lunch idag så vi får någon ordning på sovtiden på dagen. För just nu känns det som att han sover 3 timmar varannan dag. Så idag fick han vara uppe tills ikväll. Det har som sagt gått bra men han hade svårt att somna, och det är klart, hur övertrött var inte han på en skala? Men nu sover han iaf och jag hoppas att han får en bra natt.

Fick även en massa räkningar med posten idag. Det känns så skönt att kunna betala bort alla räkningar så fort dom kommer, då slipper jag tänka på att komma ihåg att betala dom sen och jag vet att pengarna vi har kvar ändå ska gå till räkningar och mat i första hand, så varför inte betala på en gång de kommer? :D

Som Charlie i Lyxfällan sa: "Har du oordning i hemmet har du oftast oordning i din ekonomi".

Stämmer bra i vissa fall kan jag tycka. Vi har ordning på allt och detsamma gäller ekonomin. Finns inte ett enda frågetecken där inte.

K åkte iväg kring 19 för att åka inlines. Så jag och Alvin myste på. Vi badade, smörjde in oss medan vi pratade lite, åt kvällsfika, borstade tänderna och läste en massa böcker innan Alvin till slut kastade in handduken.

Och lägenheten är ihopplockad, det finns ingenting att städa, så vad gör jag? Absolut ingenting tror jag att jag ska göra! Tills K kommer hem och vi ska se Lyxfällan. Vi sitter bänkade framför det varenda torsdag. Det känns så skönt att titta på det och veta att vi ALDRIG kommer att sätta oss i de situationer som de människorna gör. Vi mår så bra av att se hur bra vi egentligen är med vår ekonomi. Awesome!


Nu har jag inte ätit godis eller sötsaker sedan Alvin fyllde år, en vecka alltså. Kan tänkas kort tid men inte då det kommer till mig. Jag är en godisgris. Men så fort jag slutar med godis så släpper begäret efter det och jag är inte ens sugen längre. Känns så skönt. Dessutom har jag gått ner 2 kilo på bara att sluta äta godis. Jag vet vad jag ska göra för att gå ner i vikt men det är inte alltid jag keep up with it. Min energi har blivit så mycket bättre sedan jag slutade och det känns så skönt att "orka" mer än förut. Alvin orkade jag alltid med, ingen tvekan, men det var det där med städning osv som kom efter. Jag mår bra nu.



En liten sötsak<3

Kommentarer
Postat av: frida

jag vill också sluta upp med godis och sånt, kan tänka mig att man "orkar" så mycke mer!!! blodsockret går ju verkligen upp och ner snabbt när man får i sig godis, chips o annat onyttigt..

2009-10-17 @ 17:43:09
URL: http://freyasmamma.blogg.se/
Postat av: Lina

Vad ger ni lilleman för hostmedicin? Är den receptbelagd- eller fri?

Har sagt till Brunne att det första jag ska göra på Odins 1-årsdag är att fixa hostmedicin till honom, till vilket pris. :P Han har ju såna problem med den så man blir ju grinfärdig vissa gånger. :(

2009-10-17 @ 22:35:20
URL: http://lina007.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0