091016

Inatt var både jag och K uppe och hjälptes åt med Alvin. Usch vilken hosta. Fy, så synd om honom. Men han somnade om till slut.

Han ville upp vid 08.00 så K tog honom och gick upp och lät mig sova en stund till. Så jag vaknade vid 10 av att Alvin står utanför dörren och ropar mamma. Då går det ju bara inte att ligga kvar i sängen. SÅ jag gick upp och myste med min underbara gullunge. Vi åt lunch vid 11 och han somnade vid halv tolv. Då han hade somnat gjorde jag mig iordning för jobbet. Började 13. På jobbet var det lugna gatan. Då jag kom satt dom och såg film. Det har ju varit sådant skitväder idag så vi hade mysfredag kan man säga. Jag slutade halv sex och åkte då direkt till ICA och handlade lite mjölk och juice. Det blev morätter, gurka och dipp till kvällens mys också.

DÅ jag kom hem så möttes jag av en "bajsAlvin!" så jag bytte med nöje hans blöja. Jag tycker att blöjbytena är rätt mysiga, jag tycker vi har så himla mysigt då, han ligger där och pratar och man kan riktigt titta på honom.

Sedan myste vi såklart på en massa. VId 19 gick vi alla 3 och badade, trångt kan jag lova, men huur mysigt som helst. Och man såg på Alvin att han verkligen tyckte om det. Så vi mysbadade i säkert en halvtimma innan vi gick upp och Alvin fick kvällsfika. Efter det la vi oss och läste bok och sedan la jag honom i sin säng och han somnade bums. Och han har inte vaknat en gång sedan han somnade. Och ingen hosta heller. Så jag håller än en gång tummarna för en hostfri natt.

Nu blir det till att fortsätta se idol. Reza, Eddie och Rabih är mina favoriter ikväll. Reza är förövrigt ALLTID bra!!

Godkväll. Kanske lägger in en film på då lilleman går om jag har ork och tid. Ska ju hinna mysa på min gube med ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0