091014

Igår var en rätt så mysig dag. Jag slutade kring 14 och var väl hemma där vid halv tre. Då jag kom innanför dörren möttes jag naturligtvis av det sötaste leendet som finns. K var trött så han gick och la sig på soffan för att vila, och somnade. Så jag och Alvin tog på oss kläder och gick ut. Och han var så duktig min lille prins, han strosade omkring och tittade på både det ena och det andra, så duktig på att gå själv, dock är det lite svårt med skor men han lär sig. Vi var väl ute en timma ungefär sedan tyckte jag att han skulle få sova en stund då han bara hade fått för sig att sova 35 minuter efter lunch(mkt märkligt), han somnade efter en stunds promenad. Så jag gick en timma ungefär medan Alvin sov. Det var rätt skönt att vara ute och gå själv faktiskt och K fick sin skönhetssömn.

Det blev middag då vi kom hem och sedan gick vi ut en sväng till innan mörkret föll. Alvin badade vid 19 och han älskar verkligen att bada, han blir riktigt arg då man tar honom ur badkaret. Då får man se till att distrahera honom med någon leksak eller liknande för att han ska få tankarna på annat. Vi låg i sängen och läste bok i säkert en halvtimma, han tycker verkligen om böcker. Sitter där och pratar med djuren och figurerna i böckerna och jag sitter mest och njuter av att bara vara nära honom.

Idag har jag jobbat 7:15-13. Då jag kom hem sov Alvin fortfarande så jag satte mig för att knåpa ihop en CV. K hjälpte mig och för det är han guld värd. Alvin vaknade kring halv tre, då hade han sovit i tre timmar. Då fick han mellanmål och sedan gick vi ut. Vi tog oss en promenad till ICA och handlade lite. Alvin traskade på en bra bit innan han blev trött i benen. Vi var hemma kring 17 och åt då middag. Efter middagen lämnade vi allt vad heter hushållssysslor och la oss på golvet i Alvins rum och bara tittade på då han lekte. Så låg vi, i en och en halv timma innan det var dags för Alvin att bada. Efter badningen fick han kvällsfika(vi brukar ha badat honom efter kvällsfika men insåg att det inte gick, han blir för uppspelt av badandet så vi tog det lite tidigare istället). Efter att han ätit upp sitt fika så började han leka tittut med haklappen, det var nog det sötaste jag sett! Nog för att han brukar leka tittut med duschdraperi, gardiner och dörrar men aldrig sådär med haklappen. Sötongen våran!

Vi låg i sängen kring halv åtta, och läste. Han pekar och pratar med djuren i boken(just nu läser vi en bok om bara djur) och sitter och filosoferar för sig själv medan jag, självklart, bara njuter av honom. Vi sa godnatt till djuren och la oss och myste en stund innan jag la honom i sin säng, han somnade på studs och har sovit gott sedan 20.00.

K satte sig och finjusterade lite på min CV och jag plockade undan i lägenheten så den är fit for fight imorgon.

Nu blir det sängen med min älskling. Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0