100411

Idag gjorde jag och Alvin morgon 06:32. Vi började med mysfrukost, vi satt nästan en timma och myste på. Pratade lite och skrattade om vart annat. Mysgubben min.

Sedan blev det påklädning och sedan var vi påväg ut, pappa Kristian skulle få sovmorgon men han vaknade och ville följa med oss ut så vi gick ut allihopa (Oskar också, Kristian kusin). Vi gick in till stan och handlade på ICA och sedan traskade vi hem igen, det tar sin lilla tid då lilleman vill gå :D

Vi var väl hemma kring halv elva. Då blev det lunch och vid samma tidpunkt kom en av Kristians vänner hit. Dom skulle umgås och spela spel.

Efter lunchen tog jag med mig Alvin i vagnen så han fick sova och gick till stan och mötte upp Shake. Vi gick runt på stan och myste i det otroligt vackra vädret. Hon köpte lite nagellack och då Alvin vaknat bjöd hon oss på fika. Vi var väl hemma kring kvart över tre. Då målade vi naglarna medan Alvin var upptagen med att riva ur skåpet med alla plastsaker, det är himla kul, han kan sitta där i timmar.

Hon var tvungen att åka vid kvart i fyra, då fick sig Alvin en rejäl klippning, likaså pappa Kristian. Oj, så fina dom blev!! :D

Sedan blev det middag. Då middagen var avklarad fick Alvin duscha och Kristian och Oskar åkte iväg till Umedalen för att göra det sista.

Jag och Alvin har plockat ihop i lägenheten, han är så duktig på att städa undan sina leksaker själv, han har blivit så himla stor på bara några veckor känns det som. Han är det vackraste jag sett och han är den enda som gör mitt liv perfekt. Utan honom vet jag inte vad jag skulle göra eller hur jag skulle må. Han är mitt allt och jag tror aldrig att man kan känna sån här kärlek förrän man fått barn.

Han fick sig lite päronfil och russin till kvällsfika och sedan blev det tandborstning och läsning. Just nu läser vi Rödluvan och han tycker om det så mycket! På morgnarna då han vaknar kommer han alltid in med den till vår säng, klättrar upp i sängen och sätter sig mellan oss och "läser" den. Sötpropp!!

Och som vi skrattade till den boken ikväll, jag vet inte vad det flög i lilleman men så fort jag läste att vargen ramla ner för stupen så skrattade han så han höll på att storkna. Och jag kunde inte hålla mig för skratt då jag såg honom och till slut skrattade vi så vi grät båda två. Han är verkligen min sol!

Nu sover lilleman och jag ska sätta i gång att plocka undan det sista och sedan stryka lite gardiner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0