100103

Idag klev jag och Alvin upp vid halv tio. Vi åt frukost och sedan satte vi oss och ritade, han tycker det är så kul. :) Kristian väckte vi klockan kvart över ett. Alvin sov bara 40 minuter vid lunch, vet inte varför, så han fick sova en sväng till innan middag.

Det blev risotto till middag och Alvin åt 3 portioner! och en hel mandarin till efterrätt. Han älskar verkligen all mat vår lilleman.

Jag och Alvin tog oss ett bad vid 19,  det är så mysigt. Han verkligen älskar att bada och tycker det bara är ännu roligare att bada med någon av oss. Då vi hade badat färdigt kommer Kristian in i badrummet och säger att han skaffat barnvakt till Alvin och att han och jag ska åka iväg och bara mysa. Så jag la Alvin vid 20 och sedan kom Robin och Elin.

Jag och min älskade åkte iväg och tänkte se en bio men fanns ingen vi ville se så vi gick och tog en fika istället och sedan en liten promenad och sedan gick vi in på nattöppet, plockade lite godis och spelade lite airhockey och sedan åkte vi hem. Även om vi inte var borta särsklit länge så var det jättemysigt.

När vi satt där på fiket och pratade så insåg jag verkligen varför jag föll för denna underbara karl. Hans ögon är så vackra, han är så omtänksam, han är bara såå fin och jag älskar verkligen honom mer och mer för varje dag. Det pirrade lite i magen då vi satt där och bara pratade och tittade på varandra.

Vi kom hem kring tjugo över elva och Alvin hade sovit hela tiden. Han har vaknat lite och varit ledsen då han sovit nån timma, nu sista dagarna, tror att han är inne i en tillväxtsperiod och drömmer mycket. Men oftast går det bara att stryka honom lite på ryggen så lugnar han ner sig. Lilla gubben. Men ikväll har han sovit utan att vaknat. Känns skönt då vi inte var hemma.

Nu ska vi kramas och pussas lite sedan blir det sängen.

Imorgon ska K iväg och spela med sina kompisar vid 10. Klockan 14 har K bokat bio till oss två :D Så Alvin ska vara med Robin och Elin under tiden. Alvin tycker verkligen om dom och det är så kul att dom vill ta hand om honom :) Filmen är rätt lång så vi ska stanna hos Robin och Elin och äta middag med dom efter filmen. Känns lite jobbigt att vi ska vara borta från Alvin medan han är vaken, men jag är nog en rätt pjåskig mamma då det kommer till att lämna bort honom. Att vi har barnvakt då han sover gör mig inte så mycket, för då missar inte jag nånting, men att ha barnvakt då han är vaken får jag lite ont i magen av. Men, det är nånting jag måste lära mig.

Jag vill verkligen vara med Alvin JÄMT JÄMT. Han får mig bara på bra humör! :D

Kommentarer
Postat av: Johanna

Va mysigt, kan tänka mig att man uppskattar mer "egen" tid när man fått barn. Man behöver få rå om varandra ensam en stund oavsett vad man hittar på ibland!!!

2010-01-03 @ 14:35:33
URL: http://pluppy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0