100107

Igår klev Kristian upp med Alvin för att jag hade varit vaken på natten och tagit hand om lilleman då han vaknat och haft det jobbigt med tät näsa och hosta. Jag bllir väckt av bror vid halv ett! Men skönt var det. :) Vi myste på hela förmiddagen och på eftermiddagen kom Bror och Elin hit. Vi åt middag och myste på. Alvin var helt slut så han somnade på 5 minuter. Stackars liten, tycker verkligen inte om att han är sjuk. Han har inte feber eller så men denna hosta och snoret som rinner, usch, han blir så störd av det själv också så han går omkring och är småirriterad hela tiden. Men, det är bra att han får bygga upp immunförsvaret :)

Då Alvin hade somnat satte jag och Elin oss framför tv:n och tittade på en film och Robin och Kristian satte sig och spelade schack :)

Dom åkte hem kring halv tolv och då blev det sängen för oss på studs.


Idag klev vi upp tillsammans vid 09. Hade tänkt att vi skulle ta oss en sväng med bobben tills jag insåg att det faktiskt är 23 grader minus ute, så vi stannar inne idag. Hade Alvin varit frisk hade vi nog tagit oss en sväng ut men nu vill jag inte riskera att han blir ännu mer sjuk. Han får sova inne idag med. Får se hur det går, han tycker inte om att sova inne på dagen och sover då bara en kort stund. Men! Han får sova en sväng till idag om han sover för lite, annars blir han aldrig frisk.

Idag ska dom ringa från Media Markt. Får se om dom har kommit fram till hur dom ska göra med vår dator...

Nu håller Kristian på att lägga Alvin, hör att han pratar fortfarande så han har inte somnat än. Den där jädra hostan väcker upp honom hela tiden, och även om han fått hostmedicin så verkar den inte hjälpa riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0