100111

Inatt har Alvin sovit non stop till klockan 08 imorse, han vaknade av min väckarklocka...Men ingen hosta inatt för lilleman, och han är nästan inge snuvig, skönt! :)

Idag var Alvins första dag på förskolan. Vi skulle vara där halv tio och åkte hem vid elva. Och inte var det nå problem där inte, så fort han fått av sig kläderna var det snabbt iväg och leka. Förskolefröken som håller i inskolningen med lilleman tyckte att han var en så trygg individ och trodde att det här inte skulle bli några som helst problem. Imorgon ska vi dit igen, halv tio till elva. Sedan efter det att inskolningen är klar så ska vi ha honom där två dagar i veckan 3 timmar per dag. Vi vill inte ha honom där alls om det verkligen inte behövs men som hon sa själv så har dom förberett de andra barnen på att det ska komma en ny kompis och det blir så fel om han inte ska vara där, då glöms han som bort. Samtidigt så har dom inte resurser till att kunna ha en snabb inskolning ifall vi kommer måsta ha honom där.

Men, två dagar i veckan borde jag ju klara att han är borta? Han har ju kul där. Och vi har inte möjlighet att vara hemma med honom något längre så det är såhär det får bli även om det känns skit. Det gäller bara att dom dagar han är där söka jobb som en galning, för jag tänker då inte sitta hemma och tro att jag kan göra hushållsysslor och annat vardagligt. Då är det fel att ha honom där isf, anser jag.

Usch, jag får ont i magen, vill inte ha honom på förskola! Det är bra att det finns, absolut, men då han egentligen inte behöver (tycker jag) vara där så känns det jobbigt. Egentligen ska han ju vara där så vi kan söka jobb men man har bara skyldighet att söka jobb 3 timmar per dag och då den ena söker jobb kan den andra ta hand om Alvin. Men, det är bara att gilla läget...

Nu sover min skrutt gott i vagnen. Pappa Kristian tar sig en tupplur han med. Jag själv ska gå och äta nånting, jag är hungrig :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Va skönt att det gick bra för Alvin på förskolan!!

2010-01-11 @ 13:52:34
URL: http://pluppy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0