100115

Inatt vaknade jag av att Alvin låg och gnydde i sin säng vid 03... men han drömde nog bara för han var inte vaken :P Men självklart kunde jag inte somna om pga hostan... Och ju mer jag hostade desto mer störd blev K. Så jag gav till slut upp och la mig i gästrummet. Så vi har sovit gott alla tre. Min väckarklocka ringde 08. Men hörde att Alvin inte var vaken så jag låg och drog mig till kvart i nio... Då jag höll på att göra frukost så hör jag lilleman prata och förstod att han var vaken. Och då stod han i sin säng och gav mig ett jätteleende då jag kom in :)

Inskolning mellan 9.30 och 12 idag. Jag satt i personalrummet från halv tio till halv elva. Då gick jag tillbaka och skulle bara säga hej då till Alvin. Så vi vinkade hejdå och sedan gick jag, han gnydde till lite då jag gick men sedan var det inga problem. Då jag kom tillbaka vid halv tolv så säger Berith: Vi är lite chockade här... Och då snurrade mina tankar och jag tänkte: Vad är det nu då? Berith säger: Hur mycket kan en sån liten människa äta egentligen?! :P Hehe, ja sa jag, han äter mycket. Sedan hade han fått en glass också eftersom att det är fredag, hon frågade om han äter glass hemma, och det gör han inte. Då tyckte hon inte att det var så konstigt om han inte gillade glassen så mycket :P

Sedan pratade vi om hur vi ska göra nästa vecka, det är vanligtvis 2 veckors inskolning men hon tyckte att vi började på vårt 25 timmars schema på måndag. Hon anser att Alvin är så trygg i sig själv och det är inga som helst problem med nånting så då tyckte hon inte att det var någon mening med att ha en veckas inskolning till. Min duktiga pojke!! Så på måndag ska han vara där mellan 8.30 och 12.

Nu sover vår skrutt gott i vagnen. Klockan 14 ska vi vara på vårdcentralen och kolla upp hans rackarns förkylning som vägrar ge med sig. Jag är inte orolig men tycker att det är lite mycket att vara förkyld i över 3 månader till och ifrån. Så nu ska vi kolla upp det där.

Efter det ska vi bara vara hemma och mysa. Det blir nog en sväng till pulkbacken då det är så pass varmt ute.

Ikväll kommer Jonas och äter middag med oss, ska bli mysigt. Var längesedan vi träffades!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0