100118

Idag vaknade jag av att jag hör Alvin prata. Jag tittar upp och han sitter så fint i sin säng och pratar :) Jag tog honom till vår säng för lite morgonmys, vi låg och drog oss till åtta. Då blev det lite bråttom med tanke på att han skulle vara på dagis halv nio. Men han fick i sig lite frukost sedan gick Kristian iväg med honom på dagis och jag stannade hemma och ringde en massa samtal, shit vad man kan få sitta i telefonkö alltså! Galet.

Då Kristian kom hem gjorde han iordning papper och grejer tills han skulle till Arbetsförmedlingen för inskrivning. Han åkte iväg och jag var hemma och gjorde allt jag kunde via telefon.

Klockan kvart i tolv gick jag och min bror, och steven såklart, och hämtade lilleman. Han hade redan somnat ute i vagnen. Vi sa att dom kunde lägga honom lite tidigare eftersom att han vaknat så tidigt. Dom tycker att han är ett sånt underbart barn! Kul att höra.

Bror satt barnvakt medan jag och K uträttade de sista ärendena i stan. Vi kom hem kring 14 och då hade Alvin varit vaken en liten stund. Så fort han hade vaknat hade han ropat efter Steven, gullungen mammas!

Robin och Kristian åkte iväg och hämtade Elin vid 16 och kom sedan hem med pizza :D Så vi hade mysmiddag, och Alvin fick fiskbullar med potatis som han älskar. Alvin åt upp en hel fiskbulleburk och 4 potatisar!! Jag vet inte vart den lille mannen stoppar all mat, för han har då långt ifrån något hull på hela kroppen. Förstår inte :P

Han och Steven har lekt hela eftermiddagen och kvällen, dom är så mysiga tillsammans. Robin har lekt en massa med Alvin också och det syns verkligen att Alvin älskar sin Morbror <3

Alvin somnade bums i sin säng vid halv åtta. Han sov hela natten som var i sin säng utan några som helst problem. Så det funkar verkligen utan spjälorna, han är såå duktig!


Det känns så fruktansvärt skönt att ha fått gjort allt vi gjort idag. Nu känns det som att vi har lite bättre koll på framtiden. Nu hoppas vi bara på ett svar från en viss herre så vi kan sluta drömma och börja leva :) Min mage pirrar hela dagarna och jag ser så fram emot det som komma skall! :)

Dom ringde från Sörfors ikväll och det blir jobb för mig imorgon, 7.45-15.45. Känns bra, hade dock hoppats på att få vara hemma med min lille Skrutt som är ledig imorgon. Men han får det bra med pappa imorgon :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0