100123

Igår var det dagis för lilleman. Jag hade ställt klockan på 07.30. Vaknade 08.20 av att Alvin sitter i sängen och pratar! Jag måste ha stängt av klockan istället för att trycka på snooze. Vi ringde dagis och sa att vi skulle bli sena. Vi kom till dagis vid 09. Det blev dock inget inskolningssamtal då det blev för sent för dom. Så det blir nästa fredag istället :D

Kristian hämtade Alvin på dagis och då dom kom hem gick jag och la mig, var såå trött! Jag vaknade vid 14 av att en nyvaken Alvin pussade på mig. Det var skönt med lite sömn. Tack älskling.

Alvin fick sig mellanmål sedan vart det lek för fulla muggar. Robin och Elin kom hit kring 16 och då började vi laga mat. Alvin hjälpte till, men det mesta hamnade i munnen ;)

Efter middagen lekte Alvin för fullt med Steven, det är så kul att dom går ihop. Vid 19 fick Alvin kvällsfika sedan var det dags för sängen. Kristian och Robin hade vid den här tiden åkte iväg till Media Markt och lämnat tillbaka Robins dator som han köpte i förrgår. Fel på den med, så, HANDLA INTE PÅ MEDIA MARKT! Det är bara skitgrejer och dålig service. Det är den uppfattningen vi har av dom iaf.

Jag och Elin la Alvin. Elin ville vara med och se hur det gick till då jag la Alvin. Det är så mysigt att hon verkligen vill lära sig! Hon är så söt! Alvin hade lite svårt att komma till ro, pratade lite längre än vad han brukar, men han låg still hela tiden och snuttade på sina öron. GUllungen! Vi satt där i ca.10 minuter, sedan sov han.

Efter det att lilleman somnat satte jag och Elin oss i soffan för att se Let´s  dance. Vi pratade mest och hängde inte riktigt med i svängarna på tvn, men det gjorde inget. Vi vek även tvätt samtidigt, tack älskade Elin för hjälpen, det uppskattades verkligen!

Vid kvart i tio fick Robin för sig att vi skulle se "Sommaren med Göran", så han och Johan( som kom vid 20) åkte iväg till Statoil och hyrde den. Medan dom var borta gick jag och Elin på en promenad med Steven. Vi var ute och gick i ca. 1 timma. Det var jättemysigt att gå med henne. :)

Vi började se filmen vid 23. Den var faktiskt rolig på sina ställen! :) Robin, Elin och Johan åkte hem vid 01. Jag och Kristian satte oss i soffan igen och naturligtvis fastande vi framför "Glee", så himla roligt serie! Så vi kom väl i säng kring 02.30. Trodde jag skulle vara skittrött idag, men icket, inte än iaf.

Idag vaknade Alvin 09.10! Förstår inte, trodde han skulle sova i ca 12 timmar som han brukar och vakna där vid halv åtta, men icket. Skönt för mig då jag ändå behövde lite sovmorgon.

Jag och Alvin har byggt torn och lego hela morgonen, han ville inte göra något annat :P

Vid elva blev det lunch och nu sover han. Tog ett litet tag innan han somnade, nte så konstigt med tanke på hur många timmar han sovit inatt, så han låg och pratade för sig själv ett tag innan han somnade. Han kommer nog inte sova så länge dock.

Kristian sover fortfarande, tänkte att han skulle få sovmorgon idag, får se när han vaknar.


Min trollunge.


Min älskade Alvin med älskade Shake, söta är dom! <3


Står och pratar med Steven  :D


Sitter och läser bok <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0