100128

Jag vaknade imorse av att Alvin sitter emellan oss i sängen och pratar och smeker på mig. Klockan var 08. Jag var så slut efter en natts hostande så Kristian klev upp med lilleman. Alvin hade dock inte varit på så bra humör på förmiddagen, han blev iaf gladare då jag klev upp, vid halv elva. Medan lilleman sov myste jag och min älsking på bara. Vi såg lite Chuck och bara kramades. Halv två ville Alvin upp, då blev det mellanmål och bus. Vid halv tre bestämde vi oss för att trotsa vädret och gå ut. Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder! :D

Vi var ute i ungefär en timma. Det var mycket skönt och det kändes inte så kallt som termometern stod på, 17 minus. Vi hann jaga traktorer, djupdyka i snön och skotta fram bilen.

Det blev korv och makaroner till middag, inte min favorit direkt men det gick ner. Huvudsaken är att Alvin äter.

Efter middag badade Alvin. Han skvätte ner heela pappa!

Jag åkte iväg och veckohandlade och hälsade på bror min på Statoil. Då jag kom hem satt Alvin och Kristian och åt kvällsfika. Jag la honom strax efter det och han somnade på en gång.

Nu har vi hunnit diska undan och slänga i en maskin tvätt.

Sedan blir det nog några avsnitt av Private Practice innan sängen kallar. Inskolningssamtal imorgon.


Jag känner ett sorts lugn inom mig. Jag vet inte om det är för att jag vet att vi snart slipper den här skiten. Och ja, jag kallar den skiten, för nu vet jag att vi kan få det så mycket bättre. Vi har bara varit rädd för att ta steget härifrån. Jag hoppas att detta lugn följer med mig och stannar kvar även då vi flyttat.


Min ängel <3


Läser "Hemliga dassboken" :P


Ute i friska luften!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0