100910

Idag klev vi alla upp vid kvart över 9. Alvin har sovit jättebra inatt om man jämför med de senaste nätterna. Han vaknade till vid 05 pga hostan, så jag gav honom lite hostmedicin sedan somnade han om igen. Vi åt en god frukost tillsammans och sedan busade vi tills det var dags för lunch. Han har blivit så himla duktig på att äta med sin sked! Jag imponeras hela tiden av hans utveckling. Då lunchen var avklarad la vi ner Alvin i vagnen och traskade bort till Anna och Gustav och fikade :) Alvin sov på deras uteplats till tjugo över två, han vaknade sedan pigg och glad!

Efter det att Alvin fått mellanmål tog vi alla på oss ytterkläder och gick till pulkbacken här intill, eller gropen som vi kallar den :) Och vi åkte både pulka och bob! Vi var ute i strax över en timma sedan var det dags att gå hem och göra middag. Trodde vi hade alla ingredienser till middagen men jag hade nog misstagit mig, men! man tager vad man haver, och det blev riktigt gott ändå! Alvin åt då som en häst :)

Nu efter middag har Alvin hjälpt till att plocka ihop sina leksaker. Han har blivit så duktig på att förstå. Frågar jag honom om han kan sitta ner, så sätter han sig ner. Säger jag åt honom att gå till Kristian för att snyta sig eller så, så gör han det. Ber jag honom att gå någon speciell stans i lägenheten, så gör han det! Jag är mäkta imponerad av vad han lär sig heela tiden! Jag är så grymt stolt över min son! Det känns bara som att han är för liten för att kunna så mycket, men samtidigt så lär han sig nya saker hela tiden. Jag är bara såå stolt!!

Kristian åkte till Björn strax innan Alvin skulle bada. Så jag och Alvin har suttit och pratat med varandra medan vi badat, mysigt!

Han har dessutom kommit på att man kan ta av sig både byxor och blöja! Tur att han inte alltid kommer ihåg att han kan ta av sig byxorna ;) Men, har han inga byxor på sig och han går i bara blöja så sitter den inte kvar många sekunder. Han är så söt! Idag då han tog av sig blöjan så tog jag fram pottan. Han gick och satte sig på den direkt. Så han vet vad den är till för :)

Skrutt somnade utan problem (som alla andra kvällar :)). Så nu sussar han sött. Ingen hosta idag så vi får hoppas på att han slipper den inatt med. Men det brukar ju vara på nätterna den smyger sig på. Jag har börjat känna av i halsen men hoppas på att det bara blir så och inget mer.

Nu ska jag måla naglarna och sedan se filmen som börjat klockan 21, Clickm har sett den förut men den är faktiskt riktigt bra, tänkvärd.


Här har vi en buse påväg upp på pallen...


Mina älsklingspojkar! <3


Min vackraste <3


Finaste <3


Jag, Alvin och Morbror Robin <3


Tappar bilen navkapslarna så måste man ju sätta dit dom igen :D


Och lite matlagning hinner man alltid med :D


Finaste av finaste hundar, Steven :D


Bästa polarna! <3


Äskade Steven, du är såå välkommen in i vår familj! :D


Ett litet charmtroll som trixat sig upp i soffan :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0