100127

ALL tvätt blev vikt igår. Hjälps man åt går det snabbt. Vi såg på House medan vi vek tvätten så tiden gick snabbt.

Vi somnade väl kring 23.30... allt innan tolv för oss är tidigt, tyvärr.

Kristian sov i gästsängen inatt, han ville inte väcka Alvin med väckarklockan då den stod på halv sju. Han har varit på utbildning hela dagen. Jag vaknade av att Alvin kom och smekte mig på kinden i morse, då var klockan kvart i åtta och klockan skulle precis ringa. Söta skrutten min!

Jag lämnade Alvin på dagis vid halv nio. Vädret var inte så farligt då. Men sedan då jag skulle hämta honom tänkte jag att jag hämtar honom lite tidigare då jag hade lite alvinabstinens :)  . Det blev verkligen att bädda in honom långt ner i vagnen då vi skulle gå hem,  så han inte skulle blåsa bort :P

Då vi kom hem somnade han. Han sov till halv två. Under den tiden hann jag både städa undan och diska. Då han vaknat åt vi mellanmål och sedan blev det en massa mys här hemma. Vill inte åka nånstans i detta väder precis, och det är inte så kul att vara ute.

Bror kom på middag samtidigt som Kristian kom hem. Det blev pannkaka.

Vi badade efter middag, läänge! :D

Alvin fick sitt kvällsfika vid kvart i sju sedan la vi oss och läste bok och sjöng lite. Han somnade kring kvart över sju. Han var så trött. Han kommer måsta lägga sig 19 nu då han börjat dagis. Han får aldrig sova ut på morgnarna de dagar han ska till dagis och då blir han så trött hela dagarna. Så vi provar och ser om han är gladare om han får lägga sig tidigare och sova tills han vaknar.

Nu ska jag och min älskling bara mysa! Det känns som att det var länge sedan vi satt och bara myste i soffan utan att ha något speciellt att prata om eller göra.


<3


Äter hårdsmörgås, det knastrar bra och är jättegott tycker Alvin :)


Rynkar näsan åt smörgåsen :P


Äter banan, mums! <3


Vi lekte med vatten idag.


Vill vara med då mamma steker pannkakor.


Lite lek innan sängen.


Jag och min gos <3 <3


Håller fast mammas näsa så hon inte tappar den :P


Pappa och Alvin funderar.


Vi 3.


Pappakärlek <3


Det är bra att mamma och pappa packat ner lite saker, då kan jag ha detta skåp
som koja! :D


Alvin försökte stänga in pappa också, det gick dock inte så bra. :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0