100130

Igår hade vi inskolningssamtal på dagis. Vi satt och pratade i 2 timmar! Galet. Men hon hade bara positivt att säga om vår lilleman. Alvins fröken Berith tycker att han är social, visar tillit till både personal och kompisar. Han är nyfiken och trygg i sig själv. Han är duktig på att uttrycka sig och visar tydligt vad han vill och vad han tycker om olika situatuíoner. Han är en god förebild för de andra barnen. I och med att vi har ett litet matvrak till barn så blir det så att alla barn runt hans bord äter och smakar maten just för att han gör det. Dom säger det: Om Alvin kan äta det och han är så liten så kan ju jag smaka jag med! ( de runt hans bord är 3 år). Det värmer verkligen i hjärtat av att veta att alla barn på förskolan tycker om Alvin, tar med honom i lekar och undrar vart han är då han inte är där. Det finns ett barn där som verkligen har tagit till sig Alvin nära. Han är med Alvin hela dagarna då Alvin är där. Oj, man blir så himla glad att vårt lilla hjärtat verkligen påverkar! <3

Berith tyckte även att vi var kloka föräldrar och att vi hade en väldigt sund syn på hur dagis ska komplettera livet hemma. Det känns bra att få höra att man är bra föräldrar.

Efter samtalet tog vi med oss Alvin hem eftersom att det bara var en timma kvar tills han ändå skulle hem. Kändes onödigt att gå hem och sedan tillbaka och hämta honom även om det bara tar 2 minuter att gå dit. Så vi åt lunch tillsammans och sedan somnade Alvin. Han sov till halv två ungefär.

Elin och Robin kom över och åt middag med oss. Vi provade min vitchokladcheesecake med bär till efterrätt. Gott som attans var det! Men det behövdes inte nån stor bit direkt innan det blev för mycket. Alvin somnade vid 19.15.

Vi såg på Let´s Dance och premiären av Solsidan. Vet inte riktigt vad jag tyckte om det. Den var rolig på sina ställen men jag hoppas på att det blir bättre och bättre.


Idag klev vi alla upp kring 08. Efter det att vi ätit frukost tänkte vi bege oss ut till Ersmark. Men bilen startade inte. Vet inte vad det är för fel på den, den har ett eget liv tror jag. Robin och Kristian skulle iaf ge den lite hjärt-och lungräddning då dom var färdiga med sitt ikväll.

Vi gick då in och åt lunch istället. Fiskbullar med potatis är Alvins absoluta favorit, det går i honom hur mycket som helst! Och det är väl bra att han har fisk som älsklingsrätt :D

Alvin somnade iaf vid 12 och sov till halv tre! Det var bra både för honom och för oss. Han vaknade pigg och utvilad och vi fick flyttstäda förrådet. Så nu är nästan allt packat i lägenheten som hör skåp och lådor till. Känns riktigt skönt att inte ta allt sista veckan. För även om det inte ser mycket ut så tar det tid att packa ner i lådor, packa rätt och märka allt. Vi har några få skåp kvar här i lägenheten men sedan är det praktiskt taget bara möbler kvar. Vi har tagit bort allt vi inte behöver just nu, men lägenheten ser ut som den brukar. Vill inte ta bort allt för mycket så här långt innan så Alvin inte känner sig hemma.

Robin och Steven kom hit vid 16 och vi åt middag tillsammans. Det blev tacopaj. Det blev så mycket köttfärs över sedan tacosen igår så vi använde upp det på en tacopaj, smidigt.

Kristian och Robin åkte iväg efter middag och skulle hjälpa min pappa med att städa ur ett förråd. Så jag och Alvin har varit själva nu på kvällskvisten. Vi har diskat tillsammans och dammsugat, han tycker verkligen det är jättekul!

Han fick i sig lite kvällsfika och nu sover han sedan en halvtimma tillbaka. Hade lite svårt att somna, beror nog på att han inte var sådär jättetrött med tanke på hur länge han sov idag på dagen.

Jag ska bara sitta här i min lugna vrå och lyssna lite på musik och måla naglarna. Kristian kommer nog hem på en stund.


Passa dig! ;)


Vitchokladcheesecake med bär, mumma!


Alvin bygger lego <3


En sak i ena handen , en i den andra och såklart en i munnen! That´s the
Alvinstyle!


Finaste Alvin <3


Jag ryms! :D


Vi tittar på bilar :)


Tänk då man var så liten att man rymdes ståendes i ett fönster,det var tider det ;)



Kommentarer
Postat av: Lina

Vad roligt att det går så bra för honom på dagis! :)



Vart köper ni Alvins dreggel-/haklappar? Jag försöker leta efter såna till Odin när vi är till Birsta men hittar aldrig några och han skulle mycket väl behöva. :P

2010-01-31 @ 10:58:15
URL: http://lina007.blogspot.com
Postat av: julia

blir så glad av att läsa vad ni gör på dagarna! jag tycker ni är en helt otrolig familj! :D ni är så fina!<3

2010-02-01 @ 12:11:10
URL: http://jjulianilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0