100504

Det märks verkligen att lilleman börjar bli en stor kille. Vi måste nog se till att han inte sover mer än 1 och en halv, två timmar om dagarna nu. Han somnar inte på kvällarna. Det är inte så att han är ledsen eller så utan han ligger tyst i sin säng eller sätter sig upp och vill leka. Mammas stora kille!

Igår började han på sitt nya dagis. Och redan idag känner personalen att det inte kommer bli mer inskolning än denna vecka ut. Dom tycker han är så trygg i sig själv och har kommit så bra överrens med sina kompisar redan. Barnen verkligen VILL vara med Alvin och nästan drar i honom för att få vara med honom. Mitt hjärta verkligen ler då jag hör hur väl omhändertagen han blir av sina kompisar och så mycket dom tycker om honom.

Jag är verkligen så stolt över vad han har blivit fram till nu. Han är en sån självständig och trygg liten kille. Han vet verkligen vad han vill samtidigt som han är så genomgod och generös. Han är verkligen social i alla sammanhang och även om han inte uttrycker sig så bra i ord förstår alla vad han vill ändå. Han är väldigt duktig på att visa vad han vill och vad han menar genom ansiktsuttryck ovh gester. Jag blir så glad av att höra allt positivt som sägs om mitt lillhjärta. Även han har sina sämre sidor men allt det goda överröser allt det. All den kärlek jag känner för denna lilla varelse går inte att skriva ner. Han är mitt allt.

Enda sedan vi slutade med napp så har vi lagt en gosehund vid honom så han har någon slags trygghet. Han har dock aldrig visat något intresse för den fram tills nu. Nu kramar han den hårt om kvällarna då han ska sova, det är så mysigt att se! Han har verkligen vuxit på bara några veckor. Han är så stor och jag tror att jag måste bli bättre på att inse att han faktiskt kan, och att jag måste låta honom försöka mer, för han kan! Han kan så himla himla mycket!

Kristian jobbar natt denna vecka. Han bytte till sig natten så han skulle kunna ta inskolningen med Alvin. Så vi slapp ta ledigt från jobben. Det är verkligen guld värt och jag älskar honom för att han alltid gör allt för att Alvin ska få det så bra som möjligt. Han gör verkligen allt för honom och lite till.

På fredag firar jag och Kristian 7 år tillsammans. Då ska Elin komma och vara med Alvin medan jag och K åker iväg och äter middag och myser på själva lite grann. Jag slutar halv fyra och då hämtar jag K och sedan drar vi iväg. Alvin ska då mysa på med Elin och äta middag och sedan får hon lägga honom. Det kommer gå så bra och jag litar på henne till 110%. Hon är så duktig med Alvin.


Har byggt en koja med pappa! :D


Min snygging <3


Hjälper mamma dammsuga :)


Fina Morbror och Alvin <3


Alvin tyckte vi skulle åka bil, det tyckte inte mamma så vi gick vidare ut på äventyr.


Trollunge! <3


Äter kvällsfika <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0