100509

Igår jobbade Kristian mellan 05.55 och 14.45. Jag och Alvin klev upp kring 08. Efter frukost gick vi ut. Vi var på ett litet äventyr, Alvin gick och jag följde efter. Rätt intressant att se vart han går. Naturligtvis blev grävmaskinen här intill ett första stopp. Vid halv elva gick vi in och åt lunch sedan drog vi på oss kläderna igen och gick in till stan. Tänkte jag skulle se om jag hittade någon ny jacka till lilleman då den han har är lite liten. Sedan letade jag tyg som vi ska ha till att göra en sänggavel. Vi gick in i de flesta affärer men jag hittade ingen jacka. Hittade en på KappAhl men då fanns den naturligtvis inte i storlek 92. Vid 12 la jag ner lilleman i vagnen och han somnade på studs. Jag fortsatte gå lite i affärer men hittade inget. Satte mig på en bänk i solen en stund medan han sov sedan gick jag hem.

Lagom hemma vaknade lilleman. Då gick vi in och gjorde mellanmål som vi sedan tog med oss ut i solen och fikade. Det tyckte han var himla mysigt. Sedan var vi ute till strax efter 16 då vi gick in och förberedde inför kalas/fest i Ersmark. I samma veva kom pappa K hem. Han gav Alvin middag då det skulle bli sent med middag för honom då grillen inte skulle startas förrän vid 18. Så Alvin fick middag sedan åkte vi ut till Ersmark.

I Ersmark blev det grillning och trevligt sällskap. Alvin sparkade boll mest hela tiden och sprang omkring och busade. Kristian och Alvin åkte hem kring 19.30 och jag stannade kvar.

Vi spelade spel och hade mycket trevligt. Vid 23 åkte vi vidare in till stan för att hitta en krog att skaka loss på. Vi hamnade dock till sist på O´learys, var så lång kö på alla de andra ställena. Jag hade en mycket trevlig kväll med mycket trevliga människor.

Louise!: Jag hoppas att din kväll blev bra! Tack för att jag/vi fick vara med och fira dig!


Idag fick jag sovmorgon. Då jag klev upp sov Alvin. Han vaknade dock strax efter att jag klivit upp. Då åt vi mellanmål och sedan drog vi ut till ICA Maxi och storhandlade. Alvin röjde stället kan man säga! Han var överallt! Det var bara att springa efter. Men han hade kul. Han bar saker till vagnen som vi gav honom och han tyckte det var så kul att få hjälpa till! Han fick även panta alla våra pantflaskor och det tyckte han var jätteskoj! Jag tycker det är viktigt att han får hjälpa till med så mycket som möjligt, för han kan, mer än vad jag tror ibland! Jag är så stolt över honom.

Imorse var Kristian och Alvin ute på promenad och då träffade dom på ett par med hund (Alvin ÄLSKAR hundar!) och han ville genast klappa hunden. Det fick han såklart också göra! Han blev så lycklig. Det verkligen lyser i hans ögon då han är med hundar. Paret tyckte att vi skulle vara så lyckligt lottade att vi fått ett så fint och snällt barn. Hela jag lyser då jag är kring honom. Jag är såå stolt över att få vara hans mamma. Det sägs bara positiva saker om vår Alvin och jag blir så glad varje gång jag får höra att han är så fin.

Då Kristian spelade igår kväll och använt vårt matbord som spelbord blev det middag på en filt på golvet. Det tyckte Alvin var himla spännande! Lite variation måste man ha ibland ;)

Efter middagen plockade jag i diskmaskinen och Kristian och Alvin var och slängde i tvätt i tvättstugan. Då de kom upp igen skulle jag byta blöja på Alvin och innan jag satte på honom en ny fick han prova att sitta på toaletten (har provat sätta honom på toaletten förut också då han inte gillar pottan) och idag kissade han! Och han blev så lycklig, det verkligen lyste i hans ögon och det syntes att han kände sig stolt över sig själv! Sedan fick han spola själv och klättrade sedan upp och tvättade sina händer. Sedan blev det bokläsning och han somnade kring halv åtta och var verkligen jättetrött. Han är verkligen stor nu!

Imorgon är det jobb som gäller. Alvin ska på dagis som vanligt då inskolningen är avklarad. Måndag och tisdag blir han där mellan 10.30-16.45. Kristian är ledig efter tisdag men Alvin ska ändå få vara på dagis onsdag mellan 10 och 14. Då det är ett nytt ställe känns det ändå som att det är bra att han är där så han blir mer och mer trygg med personal och kompisar. Han blir ändå ledig länge som det är.

På onsdag kommer Kristians föräldrar upp och stannar till söndag. Det ska bli mysigt att få träffa dom nu, kändes som länge sedan.


Mellanmål i solen.


Alvin står och pratar med grannens hund :D


Bilar är en stor fascination också (här står han vid hyresvärdens gamla bil).


Far and son.


I Ersmark :)


En glad Alvin <3 (i förliten jacka ;))


Sparkar boll med pappa <3


Vi tjejer blev kvar ute med grillningen :)




Alvin och Louise bygger tågbana <3


Min vackraste prins <3


Min lilla lilla groda i den stora stora "skogen".


Alvin har varit på kram och pusshumör heela dagen <3


PUSS på dig pappa! <3


Ju hårdare jag kramar ju mer kärlek får du av mig! <3


Håller hårt om nallen <3






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0