Intressant tolkning av situationen

Några väldigt intressanta ord från en nyfunnen vän.


"Tack för att du delar med dig, till att börja med - vilken jättetråkig situation du hamnat i!

Det första som måste sägas är att han (så klart) tänkt med k**en här. Du säger att du inte förstår hans handlande, men för mig som kille är detta ett solklart fall, som händer dagligen över hela världen...och det ser alltid likadant ut, och killen lämnar aldrig sin fru. Tyvärr.

Så här brukar det se ut: Gift "uttråkad" gubbe träffar ny/ung spännande tjej på jobbet, leker med tanken på hur hon skulle vara, sedan kommer ett lämpligt tillfälle - ofta firmafest - då han kan börja ta fantasin ett steg vidare genom att prata om det, spänningen gör det hela väldigt roligt och helt plötsligt har hans vardag (och din) fått en helt ny krydda som gör att måndagarna inte längre känns lika tråkiga :/

Sedan tar lill-hjärnan över, badabing badabom, och helt plötsligt var det gjort....och sedan var det inte lika intressant längre!

"Men är det inte fruktansvärt fel att lämna min fru och mina fina barn för en flört...?
Nä, det kan jag ju inte göra - tänk vad fin Ulla är ändå, egentligen!
Hmm...men hur ska jag förklara det för den nya tjejen??
Jo, jag vet - vi skyller på min fru (hon behöver ju inte få reda på nått egentligen), på så vis framstår jag som helylle; och har jag tur får jag kanske komma till igen vid framtida firmafester odyl. - bingo". Urk."


"Män har ett ansvar att bete sig schysst, inte ljuga osv. MEN pga att män tyvärr är svaga varelser, måste kvinnor (om de vill kunna lita på sina män) vara tydliga med vem de är, vad de tillåter och inte, samt vara beredda att lämna/straffa mannen om han inte beter sig på ett bra sätt. För upptäcker en man att tjejen är helt betuttad i honom, och att han "kan" bete sig illa utan att det får konsekvenser; kommer han förr eller senare göra det.

Tjejen i fråga måste sätta upp dom parametrarna - tydligt :)

Så....även en bra man kan förvandlas till ett svin, om han "tilllåts". Det finns ao inga "bra män/dåliga män" enligt mig - bara tjejer som inte dragit gränserna tillräckligt tydligt!

(Men det är iofs fortfarande inte tjejens fel om mannen är dum, missförstå mig inte...)"

Klockrent


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0