110620

These wounds won't seem to heal
This pain is just too real
There's just too much that time cannot erase

When you cried I'd wipe away all of your tears

When you'd scream I'd fight away all of your fears
I held your hand through all of those days


Det finns dagar som dessa då alla minnen av dig hemsöker mitt huvud. Alla gånger jag höll dig i min famn, tröstade dig, fanns för dig i både gott och ont. Gav dig råd och tips och försökte på alla möjliga vis hjälpa dig att följa ditt hjärta. Du utnyttjade hela min existens för att komma på fötter igen och sedan ber du mig dra åt helvete. Jag har aldrig blivit så kränkt och illa behandlad av någon som du behandlade mig. Jag gav dig allt i hopp om att du skulle hålla vad du lovade. Jag tyckte jag var försiktig, på alla vis som gick, men du krossade mig totalt.

Jag kan bli så arg på mig själv som lät dig komma så långt in i både mitt liv och hjärta. För du har förstört så mycket.
Innerst inne vet jag dock att du aldrig kommer leva ett bra liv så länge du går omkring med en så stor hemlighet som du gör. Det går inte att hålla hur länge som helst inom sig. Du kommer gå under, inte nu kanske, inte om några månader men det kommer slå igen på dig. Jag tröstar mig med att jag hela tiden kört ett rent spel. Din spelplan är svartare än djävulen själv.

Allt började bra, som en underbar kärlekshistoria. Jag är idag ändå glad att du visade ditt rätta jag och att det aldrig kommer bli vi. Du är inte värd mig. Det ändrar dock inte det faktum att jag har dig att brottas med ibland ändå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0